fot. newsroom.tiktok.com
Nowy sposób na zarabianie
Pierwszy kwartał 2022 roku należał do TikToka, który niezmiennie cieszy się największą popularnością wśród platform społecznościowych. Nic więc dziwnego, że codziennie nowi twórcy internetowi, a także marki dostrzegają w nim potencjał i możliwości zarobku. Teraz TikTok chce dodatkowo zachęcić ich do aktywności w serwisie, uruchamiając nowy program TikTok Pulse.
Dzięki nowemu rozwiązaniu twórcy będą otrzymywali 50% przychodów z reklam wyświetlanych obok ich filmów. TikTok chce w ten sposób zachęcić najpopularniejszych twórców do częstszego publikowania treści – im więcej materiałów, tym więcej zysków z towarzyszących im reklam.
#NMInsights: Polskie podcasty o marketingu i e-commerce warte słuchania
Do pierwszego etapu programu zakwalifikują się twórcy, którzy mają co najmniej 100 tys. obserwujących. TikTok Pulse ruszy w czerwcu w Stanach Zjednoczonych, a jesienią zostanie rozszerzony na inne kraje.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Nowy program TikToka to kolejny krok w kierunku zwiększania konkurencyjności na tle innych platform społecznościowych. Przypomnijmy, że influencerzy na Instagramie mogą zyskać na reklamach nieco większą sumę. Serwis gwarantuje im bowiem 55% przychodów z reklam.
TikTok Pulse szansą dla marek
Nowy program TikToka niewątpliwie pomoże zwiększyć widoczność marek. Serwis oferuje 12 kategorii Pulse, w których marki mogą umieszczać swoje reklamy – od urody i mody po gotowanie i gry, a także wiele innych branż. Treści promocyjne pojawią się obok najbardziej angażujących treści – wśród 4% wszystkich najpopularniejszych filmów w serwisie.
Jak podaje platforma – dzięki nowemu rozwiązaniu brandy mogą zwiększyć swoją rozpoznawalność o 10%, a chęć zakupienia ich produktu wśród generacji Z może zwiększyć się o 22%*.
TikTok Pulse stwarza niezrównaną okazję do nawiązania kontaktu ze społecznościami, które mają największe znaczenie dla marek – podsumowuje TikTok.
PS
Niedawno TikTok postanowił wesprzeć muzyków, uruchamiając SoundOn, czyli platformę umożliwiającą artystom uzyskanie 100% tantiem za udostępnione w serwisie utwory.