Do tej pory twórcy krótkich formatów na TikToku mogli dodawać do swoich filmików wybrane ścieżki dźwiękowe zgromadzone w bibliotece platformy. Aby umożliwić tiktokerom wykorzystywanie popularnych utworów muzycznych, ByteDance – właściciel TikToka – był zobowiązany do zawarcia umów z największymi wytwórniami muzycznymi.
TikTok poinformował o stworzeniu własnej platformy marketingu muzycznego w celu promocji i dystrybucji muzyki, zapewniając jednocześnie artystom powiększanie ich grona fanów na całym świecie. Platforma SoundOn działała już w 2021 roku w wersji beta, a teraz zostanie udostępniona na szerszą skalę.
Zobacz również
Odtąd artyści, którzy udostępniają swoją muzykę bezpośrednio do TikToka, otrzymują honorarium, kiedy ich utwór jest wykorzystany. SoundOn wypłaca twórcom muzyki 100% tantiem bez pobierania prowizji, co oznacza, że artyści nie tracą praw autorskich do swoich dzieł.
Piosenkarze i zespoły muzyczne mogą udostępniać swoje utwory serwisowi streamingowemu Resso należącemu do Byte Dance, a także do innych światowych platform streamingowych takich jak Spotify, Apple Music czy Deezer. W przypadku zewnętrznych serwisów wysokość tantiem po pierwszym roku współpracy spada jednak do 90%.
Co więcej, TikTok zapewnia dodatkowe wsparcie muzykom, którzy zarejestrują się do platformy. Artyści zyskają wgląd w rozwijającą się społeczność fanów, porady ekspertów z dedykowanego zespołu SoundOn, dostęp do zakładki z utworami w serwisie, a także wsparcie promocyjne poprzez marketing twórców na TikToku.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Nowi artyści i twórcy muzyczni to dynamiczna społeczność w TikTok, a SoundOn ma na celu wspieranie ich w stawianiu pierwszych kroków w ich karierze. Nasze zespoły SoundOn poprowadzą twórców w ich podróży na dużą scenę i wniosą wiedzę i moc TikTok do życia dla artysty. Jesteśmy niesamowicie podekscytowani tym, w jaki sposób pojawi się to i pobudzi nowe talenty oraz w jaki sposób SoundOn przyczyni się do coraz bardziej zróżnicowanego i rozwijającego się globalnego przemysłu muzycznego – podsumował Ole Obermann, global head of music w TikTok.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Wsparcie marketingowe oferowane przez TikToka niewątpliwie jest szansą na przyciągnięcie do platformy SoundOn wielu nowych artystów, którzy szukają sposobów na „wybicie się” i trafienie do szerszej publiczności.
PS
Niedawno TikTok zapowiedział wprowadzenie do serwisu subskrypcji, które umożliwią użytkownikom płatny dostęp do dodatkowych treści.