Od niedawna twórcy internetowi, publikujący zdjęcia i filmy na Instagramie, mogą zyskać dodatkowe źródło dochodu dzięki wprowadzeniu płatnych subskrypcji. Kolejnym serwisem, który umożliwi twórcom monetyzację ich działalności, jest TikTok. Jedna z najpopularniejszych platform społecznościowych oficjalnie wprowadza testy opłat abonamentowych, które użytkownikom dadzą dostęp do dodatkowych filmików, a twórcom pozwolą spieniężyć swoją aktywność.
Zobacz również
Na razie platforma nie podaje szczegółów dotyczących nowego rozwiązania, więc skala i termin wprowadzenia subskrypcji po fazie testowej nie są znane. Obecnie wiadomo jedynie, że testy opłat abonamentowych w serwisie są prowadzone w wąskim zakresie, a rzecznik TikToka zdradził jedynie: „zawsze myślimy o nowych sposobach wniesienia wartości do naszej społeczności i wzbogacenia doświadczenia na TikToku”.
TikTok to niewątpliwie lider wśród serwisów społecznościowych, a jego dynamiczny rozwój przyciąga coraz więcej użytkowników – nie tylko nastolatków. Potencjał w platformie widzi też coraz więcej marek i twórców, którzy mogą liczyć na wsparcie ze strony odbiorców na przykład w postaci wirtualnych prezentów. TikTokerzy mogą również zwiększać swoje zasięgi dzięki popularnej opcji relacji na żywo i możliwości nagrywania dłuższych formatów wideo. Warto także przypomnieć, że w 2020 roku TikTok przeznaczył 200 mln dolarów na Fundusz dla Twórców.
Czy możliwość uzyskania dodatkowego dochodu z działalności w social mediach przyciągnie do TikToka kolejnych twórców? Czas pokaże, czy użytkownicy dodadzą do listy opłat abonamentowych kolejną platformę i chętnie zapłacą za dostęp do „ekskluzywnych” treści.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
PS
Facebook zapowiedział, że zainwestuje ponad miliard dolarów w twórców. Serwis wprowadził zmiany w planie subskrypcji, które pomogą twórcom internetowym efektywniej zarabiać na publikowanych treściach.
Słuchaj podcastu NowyMarketing