Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

IKEA wprowadza funkcję „Skanuj i Płać”

IKEA wprowadza funkcję „Skanuj i Płać”
Zakupy w IKEA mogą stać się wygodniejsze i szybsze dzięki możliwości samodzielnego skanowania produktów przy użyciu aplikacji mobilnej.
O autorze
1 min czytania 2022-05-11

Funkcje „scan&go” to ułatwienie, na które decyduje się coraz więcej sieci handlowych. Samodzielne skanowanie produktów za pomocą aplikacji mobilnej jest już dostępne m.in. w takich sklepach jak Carrefour, Rossmann, Żabka czy Empik, a do grona tych marek dołączyła także IKEA.

Szwedzka sieć wprowadziła opcję „Skanuj i Płać”, dzięki której płatność za zakupy odbywa się przy użyciu smartfona. Funkcja łączy to, co najlepsze w zakupach stacjonarnych i doświadczeniu online, czyli możliwość obejrzenia produktów w sklepie i szybką płatność mobilną.

Klienci mogą samodzielnie skanować produkty własnym smartfonem, przed włożeniem ich do koszyka lub bezpośrednio do torby. Po wybraniu wszystkich produktów wystarczy udać się do kasy samoobsługowej, aby zeskanować wygenerowany w aplikacji kod QR i zapłacić za zakupy.

IKEA podkreśla, że nowe rozwiązanie może skrócić proces zakupowy o ponad 50%, a sama płatność wynosi jedynie 60 sekund. Klient nie musi tracić czasu na stanie w kolejce do kasy, oczekiwanie na zeskanowanie produktów i ponowne wkładanie ich do torby.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Czas realizacji płatności z tą funkcją to jedna minuta, co poprawia efektywność transakcji i skraca kolejki do kasy. Ponadto według naszych danych 95% klientów prawdopodobnie skorzysta z tej opcji podczas następnej wizyty i poleci ją znajomemu – mówi Justyna Nica, liderka ds. spraw wdrażania rozwiązań płatniczych, IKEA Retail w Polsce.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Usługa „Skanuj i Płać” pojawiła się w wersji testowej już rok temu w jednym ze sklepów IKEA i miejscowości Janki. W ciągu roku funkcja została rozszerzona również na takie miasta jak Kraków, Gdańsk, Poznań, Wrocław i Targówek.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS
Retailerzy wdrażają nowe rozwiązania ułatwiające zakupy i testują nowoczesne rozwiązania łączące offline z digitalem, które mocno ograniczają czynnik ludzki w sklepie. Czy inteligentne i zautomatyzowane sklepy przyszłości staną się teraźniejszością?