Advertising Week Europe – o błędach marek i innej perspektywie [relacja z 2. dnia konferencji]

Advertising Week Europe – o błędach marek i innej perspektywie [relacja z 2. dnia konferencji]
Dzień drugi Advertising Week Europe to ciąg dalszy dyskusji na temat przyszłości branży marketingowej w oparciu o zjawiska z różnych dziedzin technologii i nauki.
O autorze
1 min czytania 2022-05-19

Relację z pierwszego dnia konferencji możesz przeczytać tutaj >>>

Znakomitym punktem wyjścia była rozmowa przedstawicieli takich koncernów jak PepsiCo, Deliveroo czy Burger King, którzy dzielili się swoją perspektywą na temat transformacji zachodzącej w mediach społecznościowych. Marketerzy zwrócili uwagę na błąd popełniany przez wiele brandów, które chcą za wszelką cenę wpisywać się w najnowsze trendy. Jest to zjawisko szczególne widoczne w przypadku TikToka: jego użytkownicy bardzo szybko wyłapują brak autentyczności w treści dostarczanej przez niektóre marki. Dlatego bardzo ważne jest przygotowanie odpowiedniej strategii i podążanie za nią, nie do końca zawsze działając w zgodzie z tym co „na czasie”.

Kolejna ważna rzecz to zrównoważony rozwój. Thomas Kolster, znany duński ekspert w tej dziedzinie podzielił się badaniami dotyczącymi tego w jaki sposób marki powinny opowiadać o wartościach, którymi się kierują. Ważna rzecz, o której warto pamiętać to fakt, że im bardziej odważne obietnice składamy konsumentom, tym mniej na poważnie są one odbierane. Dlatego tak ważne jest, aby w odpowiedni sposób dobierać komunikację. Zachodzą także istotne zmiany, jeśli chodzi o perspektywę przekazu: z brandu prezentującego wybrane wartości na brand, który mówi wprost konsumentowi w jakich zmianach zamierza go wspierać.

I wreszcie: wszyscy jesteśmy gamerami. Według badań Blizzard i Activision aż 88% użytkowników smartfonów może zostać sklasyfikowana jako osoby grające w gry: od tradycyjnych na komputerze przez konsolowe aż po różnego rodzaju aplikacje. Szczególnie ciekawy jest rozwój tych ostatnich, które bardzo często towarzyszą nam w trakcie innych czynności, między innymi oglądania czegoś na dużym ekranie – na przykład w czasie reklam. Pojawia się więc szansa dla marketerów, by przyciągnąć swoją uwagę w nieco inny sposób niż do tej pory: przez dedykowane aplikacje z grami mobilnymi, przez obecność w grach na zasadzie „obejrzyj reklamę i odbierz dodatkowe punkty” i różnego rodzaju aktywności, które włączają uwagę użytkownika na mniejszym ekranie.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Najczęściej pojawiąjącymi się słowami podczas dzisiejszych prelekcji były „zaangażowanie” oraz „autentyczność”. Biorąc pod uwagę poruszaną tematykę na AWE rzeczywiście można uznać to za pewnego rodzaju receptę na problemy z przesytem informacji, które dostarczane są do konsumentów.

Słuchaj podcastu NowyMarketing