Marka Ostoya i Stowarzyszenie „Jestem na pTAK!" łączą siły. Celem wspieranie ochrony ptaków w miastach

Marka Ostoya i Stowarzyszenie „Jestem na pTAK!

Kampania „Duszą w Bieszczadach, sercem w mieście” inspiruje konsumentów do poszukiwania dzikiej przyrody w miastach i edukuje w temacie ochrony ptaków. W ramach akcji wprowadzono m.in. specjalne opakowania z instrukcją budowy budki lęgowej.

Marki w różny sposób włączają się w działania proekologiczne – jedne przeznaczają część zysków na konkretne akcje, inne na bieżąco wspierają np. wybrany gatunek zwierząt. Celem takich działań jest oczywiście dotarcie do wrażliwych społecznie konsumentów – w ankiecie przeprowadzonej wśród naszych czytelników aż 79% ankietowanych stwierdziło, że każda marka powinna dziś wdrażać działania z obszaru zrównoważonego rozwoju. Konieczność zaangażowania się marek w działania CSR potwierdza także raport „Zaangażowanie społeczne firm” (przygotowany przez Centrum Innowacji Społecznych i Technologicznych HumanTech Uniwersytetu SWPS i Wedel), z którego wynika, że aż 58% badanych chętniej kupuje produkty czy wybiera od firm, które angażują się w działania społeczne w okolicy ich zamieszkania.

Oczywiście na takie reakcje konsumentów wpływają nie tylko deklaracje składane przez przedstawicieli marek – liczą się przede wszystkim realne działania, z których są później rozliczani przez społeczeństwo. Wśród konsumentów wyraźnie zarysowuje się tendencja do „prześwietlania” marek – te nie powinny działać w oderwaniu od problemów naszego świata, ale wykazywać chęć działania i wskazywać konkretnie rozwiązania. Jeśli firma będzie działać ze szczerym zaangażowaniem i z realnymi efektami, ma szansę stać się prawdziwym „love brand”, tak jak stało się to w przypadku chociażby Patagonii, która jest dziś jedną z najbardziej znanych proekologicznych marek na świecie.

Ptaki opuszczają miasta – jak im pomóc?

Jakie konkretnie problemy mogą nagłaśniać marki w obszarze ochrony zwierząt?  Jednym z tych, o których warto mówić, jest sytuacja ptaków w dużych miastach. Zwierzęta te coraz gorzej odnajdują się w gęsto zaludnionej i zabudowanej miejskiej przestrzeni. Dlaczego trzeba w tej sprawie interweniować? Ptaki zbliżają nas do natury (umilają nam życie swoim śpiewem i pomagają odpocząć od codziennych obowiązków), ale są też dla nas pożyteczne, np. skutecznie walczą z owadami. Stowarzyszenie „Jestem na pTAK!" przypomina, że para jerzyków potrafi upolować 20 000 owadów na dobę! Co ważne, dla jerzyków, ale też jaskółek, wróbli, pustułek, kawek kopciuszków i innych ptaków budynki miasta to jedynie miejsca, gdzie mogą założyć gniazdo i wychować młode. To chyba wystarczający powód, by zainteresować się ich losem.

Rozwiązaniem tego problemu jest między innymi tworzenie miejsc przyjaznych ptakom, np. poprzez budowanie i wieszanie budek lęgowych. Marka Ostoya w ramach kampanii „Duszą w Bieszczadach, sercem w mieście", wspiera w tym Stowarzyszenie „Jestem na pTAK”, które ma już duże doświadczenie w tworzeniu rezerwatów dla ptaków i zakładaniu dla nich butek w miastach (łącznie 1237 budek lęgowych dla ptaków!).

Celem całej akcji jest inspirowanie konsumentów do poszukiwania dzikiej natury w najbliższej okolicy (m.in. w parkach).

Nie tylko, komunikacja, ale i edukacja

W przypadku działań proekologicznych liczą się przede wszystkim długofalowe efekty, dlatego marka Ostoya w swoich działaniach stawia na edukację. Oprócz zachęcania do „poszukiwania Bieszczad w mieście” i wspólnej obserwacji ptaków w naturze, marka zachęca również do budowania własnych budek lęgowych. Tego, jak to zrobić samodzielnie, dowiadujemy się z treści publikowanych przez markę w social mediach i ze specjalnej edycji opakowań wódki Ostoya z wizerunkiem sikorki bogatki. Na wewnętrznej stronie każdego pudełka znajduje się instrukcja, z pomocą której, każdy może zbudować swoją budkę lęgową i tym samym pomóc miejskim ptakom.

Duża porcja treści edukacyjnych znajduje się także na stronie marki oraz Stowarzyszenia Jestem na pTAK!. Tam znalazły się najważniejsze wskazówki, które wiążą się z dokarmianiem ptaków, postępowaniem w przypadku znalezienia rannego ptaka czy... koszeniem trawy. Często zapominamy, że rośliny powszechnie uznawane za chwasty i usuwane z przydomowych lub miejskich trawników mogą być bardzo ważne dla ptaków.

Influencerzy na ratunek ptakom

Ważną rolę w komunikacji akcji pełnią influencerzy. Informacja o limitowanych opakowaniach z instrukcją dotyczącą budowania budek lęgowych pojawiła się w relacjach m.in. Michała Wilczewskiego znanego jako Wujaszek Liestyle, czy Katarzyny Węgrzyn tworzącej GdziewPolscenaweekend. Wyjaśniają oni, że zakup kartonika od marki Ostoya wspiera ochronę miejskich ptaków i edukują, jak ważne są działania proekologiczne.

Kampania „Duszą w Bieszczadach, sercem w mieście” odbywa się w ramach platformy komunikacyjnej „Poczuj Bieszczady w mieście”, która swoje działanie opiera na trzech filarach: inspiracji konsumentów do poszukiwania dzikiej natury w mieście (m.in. w parkach), doświadczania dzikiej natury oraz ochronie dzikiej natury. Wspierana jest przez działania digitalowe oraz komunikację w kanale off trade.

Więcej informacji o akcji znajduje się na stronie: https://ostoyavodka.com/#jestemnaptak.

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij