Budowanie wizerunku marki: YOU.

Budowanie wizerunku marki: YOU.
W cyklu „Budowanie wizerunku marki” przybliżamy sylwetki polskich brandów i ich sprawdzone sposoby na budowanie swojego wizerunku. Tym razem przedstawiamy modową markę YOU.
O autorze
4 min czytania 2022-06-15

Tutaj znajdziesz pozostałe artykuły z cyklu 

O marce YOU. opowiadają Olga Jaroszyńska i Joanna Socha, założycielki marki.

Kilka słów o Waszej historii – jak długo jesteście na rynku? Jakie były przełomowe momenty i największe wyzwania?

Jak to często bywa, fajne rzeczy powstają przypadkiem. Tak właśnie było z YOU. W 2019 roku spotkałyśmy się z Olą i z naszymi dziećmi, aby świętować Dzień Dziecka. W trakcie spotkania, od słowa do słowa wyszło, że obie zawsze chciałyśmy mieć coś swojego, kobiecego, kreatywnego i wymagającego. Marka z ubraniami okazała się strzałem w dziesiątkę!

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Pierwsze miesiące pracy były dość ciężkie. Byłyśmy ze wszystkim same, wszystko było nowe i bardzo czasochłonne. Po około roku pracy nastąpił przełom. Postanowiłyśmy wszystko na jedną kartę – od dziś wszystkie produkty od A do Z tworzymy same – projekty, materiały, wzory, testy, zdjęcia, itp. Była to nie tylko przełomowa decyzja, ale i wielkie wyzwanie, ogromna odpowiedzialność i stres. Choć może się to wydawać proste, to jednak tworzenie poszczególnych modeli – i w końcu całych kolekcji ubrań – wymaga ogromnego nakładu pracy i czasu.

Idea, która do dziś nam towarzyszy jest taka, żeby nasze ubrania nie tylko wyróżniały się krojem, ale też by cechowała je wygoda. Od czasów pandemii spędzamy więcej czasu w domu, zmieniły się nasze nawyki i przyzwyczajenia, również w kwestii ubioru. Uważamy, że nasze ubrania muszą być komfortowe, aby każda z naszych klientek czuła się w nich dobrze w domu, ale muszą też przykuwać uwagę, by kobiety wyglądały w nich zjawiskowo poza domowym zaciszem. Tworząc każdy model YOU., staramy się sprostać temu wyzwaniu.  Z opinii naszych klientek wnioskujemy, że całkiem dobrze nam to wychodzi

Słuchaj podcastu NowyMarketing

W jaki sposób powstała Wasza marka?

Nasza marka powstała z miłości do ubrań i mody produkowanej w sposób zrównoważony. Szyjemy ubrania, które same chcemy nosić i które są dostosowane do szybkiego, nowoczesnego życia kobiety pracującej, spełniającej swoje pasje, często łączącej to z wychowaniem dzieci.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

YOU. to realizacja naszych marzeń, ale też odpowiedź na fast fashion – szybką modę, która pozostawia po sobie mnóstwo plastiku i której się przeciwstawiamy. Wychodzimy z założenia, że lepiej trzymać się idei szafy kapsułkowej w ciekawej i nowoczesnej odsłonie niż takiej, która pęka w szwach.

Jakimi wartościami kierowałyście się przy budowaniu marki?

Przy budowaniu naszej marki kierujemy się przede wszystkim założeniami zrównoważonej mody. Stawiamy tylko na polską produkcję, jakościowe materiały i klasyczne modele tak, by służyły przez długi czas. Robimy wszystko, aby ślad, który pozostawiamy po sobie, był jak najmniejszy, a ubrania były jak najlepszej jakości.

Zrównoważona moda to też przemyślane zakupy i kupowanie tylko tych ubrań, w które rzeczywiście nosimy na co dzień, aby produkty z metkami nie zalegały w naszej szafie. To nasza filozofia – zwracanie uwagi na każdy detal dotyczący produkcji i dopasowanie ubrań do swojego stylu życia. Dodatkowo, nasze ubrania cechują dość proste kroje i uniwersalne kolory. Dzięki temu łatwo jest je łączyć z innymi rzeczami, jakie już ktoś ma w szafie. Jedno nasze ubranie daje wiele możliwości noszenia.

Do kogo kierujecie swoją markę? Kim jest klientka YOU.?

Nasza klientka to kobieta, która świadomie podchodzi do zakupów i która wybiera ubrania najwyższej jakości. Nie określamy wieku naszej klientki czy tego, gdzie mieszka – wierzymy, że naszych ubrań potrzebują kobiety w każdym wieku, mieszkające w każdej części Polski i nie tylko. Dzięki sklepowi internetowemu można zamówić nasze ubrania do każdej miejscowości. Produkty są również zaprojektowane tak, aby były wygodne niezależnie od tego co robisz – czy pracujesz w biurze, dużo podróżujesz, czy jesteś mamą pracującą w domu.

Jaka jest Wasza marka? Co ją charakteryzuje?

Nasza marka to ponadczasowe ubrania, które posłużą nam przez lata. Dobrej jakości koszula, sweter czy sukienka mogą być wystylizowane na setki sposobów. Naszym celem jest to, aby stosunkowo proste formy połączone były z ciekawym kolorem, niebanalnym wzorem i twistem. Ponad wszystko stawiamy wygodę i dobrą konstrukcję. Tworzymy ubrania, w których same chcemy chodzić. Bluzy, koszule, zwiewne sukienki czy basicowe body – to nasz styl i jesteśmy dumne, że nasze klientki uwielbiają to, co tworzymy.

Na jakie elementy kładziecie największy nacisk przy budowaniu wizerunku marki YOU.?

Nie chcemy budować sztucznego wizerunku, opartego o nieautentyczne strategie wizerunkowe. Jesteśmy sobą i to chcemy pokazać. Autentyczność i bliskość z naszymi klientami to zdecydowanie elementy, na które kładziemy największy nacisk.

Prowadzimy naszą markę we dwie, same zajmujemy się projektowaniem, publikowaniem w social mediach czy wysyłką zamówień i chcemy, aby nasze klientki wiedziały, że nie jesteśmy dużą firmą, a małą marką prowadzoną przez pracujące mamy.

Przy wykorzystaniu jakich narzędzi marketingowych promujecie Waszą markę?

Skupiamy się na mediach społecznościowych i tu kierujemy nasze siły. Uwielbiamy codzienny kontakt z naszymi klientkami – wymiana wiadomości prywatnych, komentarze – to dla nas naprawdę dużo znaczy. Chcemy być blisko z naszymi klientkami, dlatego jest to w tej chwili nasze ulubione narzędzie marketingowe.

Jaka jest Wasza ulubiona kampania, którą stworzyłyście?

W jednej z naszych ostatnich kampanii brała udział modelka, która nie ma typowych wymiarów 90-60-90. Uważamy, że to bardzo ważny aspekt dzisiejszej mody – pokazywanie inkluzywności, różnych rozmiarów i sylwetek. Do tego dążymy i chcemy widzieć częściej modelki o większych wymiarach występujących w kampaniach modowych.

Co Was wyróżnia na tle pozostałych, konkurencyjnych marek?

Nasz największy atut to tworzenie zrównoważonej mody w duchu slow, pełnej szacunku do materiałów i pracy, jaką wkłada się w projekt oraz w tworzenie każdego naszego ubrania. Wszystkie produkty, które są w naszej ofercie, to przemyślane projekty, a ich prototypy są wielokrotnie noszone – tak, aby mieć pewność, że dajemy naszym klientom najlepsze i uniwersalne ubrania.

Jakie są plany YOU. na przyszłość?

Nasze plany to poszerzanie oferty. Mamy nadzieję, że wkrótce nasze ubrania będą dostępne także w sklepach stacjonarnych.