E-commerce od A do Z: 4gift.pl

E-commerce od A do Z: 4gift.pl

W cyklu E-commerce od A do Z pokazujemy, jakie działania marketingowe stosowane są w polskich sklepach internetowych i jaka jest ich efektywność. Staramy się przedstawiać przykłady najbardziej skutecznych akcji. Tym razem swój sklep prezentuje ekipa 4gift.pl.

4gift.pl to sklep z gadżetami i nietypowymi prezentami. Działa na rynku od jesieni 2010 roku. Jego klienci to głównie osoby młode, które szukają nieszablonowych upominków. Największe obroty sklep generuje w okresie świątecznym (listopad-grudzień) oraz przed wszelkiego rodzaju okazjami takimi jak: Dzień Chłopaka, Walentynki itp. Praktycznie wszystkie działania marketingowe prowadzone są we własnym zakresie.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Allegro:

nie korzystamy i na chwilę obecną nie planujemy sprzedaży na Allegro.

Blogosfera:

posiadamy blog firmowy, trochę wstyd się przyznać, ale nie używaliśmy go jeszcze tak jak powinniśmy. Planujemy to zmienić w najbliższym czasie. Mamy też kilka blogów eksperckich, na których pokazujemy ciekawe pomysły na prezenty, gadżety, nowinki technologiczne i wszelkie powiązane z naszą działalnością produkty. Blogi postawione są na osobnych domenach i potrafią generować bardzo fajny i wartościowy ruch.

Cross-marketing:

współpracujemy z niektórymi z dystrybutorów, staramy się wspólnie załatwiać testy gadżetów.

Darmowa dostawa:

darmowa dostawa to dla nas bardzo ważna kwestia. Ponieważ od początku chcieliśmy ugryźć kawałek lokalnego rynku zdecydowaliśmy się, że wszystkie zamówienia z Warszawy dostarczamy za darmo niezależnie od sposobu płatności i wartości zamówienia. Wymaga to od nas sporo pracy i nakładu czasu, ale opłaca się ponieważ daje nam przewagę nad konkurencją oraz możliwość bezpośredniego kontaktu z klientem (co jest bezcenne).

E-mail marketing:

nie korzystaliśmy jeszcze z zewnętrznych baz mailingowych. Powoli, ale sukcesywnie budujemy własną bazę maili w oparciu o klientów i osoby odwiedzające nasz sklep. Ciężko pochwalić mi się statystykami, bo baza jest jeszcze stosunkowa mała, ale każdy mailing generuje konwersje. Jeżeli chodzi o wysyłkę maili i przygotowanie szablonu to korzystamy z Mailchimpa, który jest bardzo przyjaznym i wygodnym narzędziem. Mailingi staramy się wysyłać co 2 tygodnie, chyba że akurat pojawia się jakaś okazja lub święto (Walentynki, Boże Narodzenie). Aby zwiększyć liczbę subskrybentów newslettera planujemy wprowadzenie pop-upu, wyświetlającego się przy pierwszym wejściu na stronę a w zamian za zostawienie adresu zniżkę na zakupy. Rozwiązanie dosyć standardowe, ale bardzo skuteczne.

Facebook:

wszystkie profile w social media prowadzimy sami. Na Facebooku i Google+ mamy oficjalne firmowe strony, natomiast w pozostałych serwisach społecznościowych często korzystam ze swojego prywatnego konta. Uważam, że takie coś uwiarygodnia biznes i przedstawia jego „ludzką twarz”. Ruch z mediów społecznościowych to około 10% całego ruchu na stronie, ale jest on bardzo wartościowy – generuje dużą liczbę odsłon i czas pobytu na stronie dużo powyżej średniej.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij