Festiwal Cannes Lions 2022 [relacja z 3. dnia]

Festiwal Cannes Lions 2022 [relacja z 3. dnia]

Przeczytaj relację z pierwszego i drugiego dnia.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

3 dzień festiwalowy rozpoczęliśmy od panelu Ryana Reynoldsa, który pokazał strategię działania jego agencji Maximum Effort – szybko i bez nadmiernego perfekcjonizmu. Bo reklama ma dotykać tego, co ważne dla konsumentów tu i teraz. Bo najlepsze co można zrobić to wziąć tweeta, który ma milionowe zasięgi, dodać do niego produkcyjny rozmach i stworzyć coś, co z pewnością zarezonuje z ludźmi.

Piotr Szwyndrak, head of creative Albedo o najbardziej inspirujących, nagrodzonych case’ach z dnia 3:

Finding a heart in tech

Czy technologia musi być odczłowieczająca? Na dzisiejszym panelu prelegenci z 4 firm pokazali projekt, który dowiódł, że jest dokładnie odwrotnie.

MND to choroba, która w niedługim czasie pozbawia chorych głosu. Dell Technologies i Intel, we współpracy ze stowarzyszeniem Motor Neurone Disease Association i Rolls-Royce oraz z agencją VMLY&R przygotowały e-booka pozwalającego stworzyć cyfrową kopię głosu, z której później osoba dotknięta MND będzie mogła korzystać.

„I will always be me” nie jest medycznym opisem choroby, a zbiorem doświadczeń opisywanych z perspektywy osoby chorej na MND. Jest to pierwszy taki e-book w swoim rodzaju.

Jak to działa:

  • Osoba z MND czyta krótkie opowiadanie.
  • Historia wywołuje u chorych spektrum emocji, które później zostają zachowane w cyfrowym głosie. To właśnie te emocje pozwalają „na zawsze pozostać sobą”.
  • Po zakończeniu opowieści nagranie jest przesyłane i przekształcane w cyfrowy głos przez SpeakUnique.

Osiągniecie takiego efektu możliwe było wyłącznie dzięki połączeniu sił agencji, wielkich firm technologicznych, naukowców i przede wszystkim osób z MND.

Projekt „I Will Always Be Me” poświęcony jest pamięci Briana Mossa, który zmarł na MND w 2014 roku.

It’s time to reinvent marketing

O bezcennym doświadczaniu marki i multisensoryczności istotnej w budowaniu strategii komunikacji opowiadał Raja Rajamannar – chief marketing and communication officer and president, healthcare w Mastercard. Zaprezentował przykład komunikacji angażującej:

  • wzrok (logotyp Mastercard, który po rebrandingu stał się jednym z najbardziej rozpoznawalnych znaków na świecie),
  • smak (restauracje Mastercard oferujące unikalne kulinarne doświadczenia),
  • węch (specjalnie zaprojektowane perfumy nawiązujące do wartości marki /optymizm i pasja/ oraz jej identyfikacji wizualnej),
  • dotyk (projekty kart, które dzięki specjalnym wycięciom ułatwiają rozróżnienie kart kredytowej, debetowej i prepaid przez osoby niewidzące),
  • słuch (jingiel zarezerwowany dla płatności kartami Mastercard, a także pierwsza płyta marki „Priceless” stworzona przez muzykow z całego świata).

Wg Raja Rajamannara nadszedł czas na zredefiniowanie marketingu i przejście do quantum marketingu, którego multisensoryczność jest istotnym elementem.

Albedo Marketing pozdrawia i zaprasza na kolejne relacje!

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij