Bodyform ponownie łamie tabu. W kampanii #Periodsomnia pokazuje bezsenne noce miesiączkujących osób

Bodyform ponownie łamie tabu. W kampanii #Periodsomnia pokazuje bezsenne noce miesiączkujących osób
W najnowszej kampanii #Periodsomnia marka produktów higienicznych Bodyform pokazuje bez filtra, z czym zmagają się osoby menstruujące i podkreśla, że „okres nigdy nie śpi”.
O autorze
2 min czytania 2022-07-07

Marka podpasek, tamponów i innych środków higienicznych Bodyform, znana także jako Libresse, od lat walczy z wyidealizowanym wizerunkiem kobiet w reklamach i przełamuje tabu dotyczące menstruacji, promując hasło #bloodnormal. W swoich wielokrotnie nagradzanych kampaniach marka stara się rzucić światło na osoby, które czują się niewidzialne i niedostatecznie reprezentowane w przekazach marketingowych.

Najnowsza kampania Bodyform, stworzona wspólnie z agencją AMV BBDO, powstała w oparciu o wyniki badań, które mówią, że osoby miesiączkujące tracą około pięciu miesięcy snu w ciągu całego swojego  życia. Powodem bezsenności jest ból menstruacyjny, dyskomfort, problemy jelitowe, obniżony nastrój czy obawa przed plamieniem pościeli. Właśnie z tymi problemami zmagają się bohaterowie najnowszego spotu marki zatytułowanego #Periodsomnia, co w dosłownym tłumaczeniu oznacza „okresową bezsenność”.

W dwuminutowym materiale zostały ukazane sceny z bezsennej nocy kilku miesiączkujących osób. Na ich twarzach wyraźnie maluje się smutek, a nawet frustracja. Aby nadać reklamie jak najwięcej autentyczności, twórcy zaprosili do jej udziału osoby, które naprawdę zmagają się z bezsennością podczas okresu, a następnie przeprowadzili z nimi wywiady, aby poznać różne oblicza „periodsomnii”. Początkowo planowano nagrać materiał w domach aktorów, jednak ostatecznie odtworzono sypialnie w studio nagraniowym

Spot został utrzymany w klimacie dynamicznego teledysku, w którym przewijają się obrazy nagrane kamerą termowizyjną, a także wizualizacje przypominające wnętrze ludzkiego organizmu i płynącą w nim krew. W tle słychać energiczny utwór house „Deep Inside” autorstwa Hardrive.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Jak twierdzi Tanja Grubner, dyrektor ds. globalnego marketingu i komunikacji femcare w Essity (która jest właścicielem Bodyform) – w reklamie celowo pokazano różne osoby – zarówno kobiety, jak i osoby niebinarne i transpłciowe w różnym wieku, aby „reprezentować społeczeństwo jako całość”.

To oczywiste, że pokazuje się różnorodność typów ciała i grup etnicznych, a my również chcieliśmy zaprezentować społeczność LGBTQ+ – powiedziała Tanja Grubner.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Twórcy reklamy wskazują również na potrzebę pokazywania w reklamach partnerów i rodzin osób miesiączkujących.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się
Branża reklamowa zawsze zwraca się do kobiet lub dziewcząt w wieku od 12 do – w najlepszym razie – 29 lat, tak jakbyśmy wszyscy przestali krwawić, gdy mamy 29 lat. Po pierwsze chcieliśmy zaprezentować kobiety w każdym wieku, a po drugie – pokazać, że mężczyźni również są częścią rozmowy, a kobiety nie krwawią w samotności – czasem mają partnerów i rodziny, mogą być matkami – dodała dyrektor marketingu i komunikacji marki.

W swoim najnowszym spocie, wyreżyserowanym przez Kim Gehrig, Bodyform chce okazać wsparcie milionom osób, które cierpią na bezsenność każdego miesiąca i pokazać im, że nie są w tym osamotnieni.

PS
Przypomnijmy kampanię Bodyform sprzed dwóch lat zatytułowaną #Wombstories, w której marka pokazała prawdziwe blaski i cienie posiadania macicy – od miesiączki, przez ciążę, poród, aż po menopauzę oraz poronienie.