Google reklamuje swoją wyszukiwarkę
Gigant technologiczny wypuścił serię krótkich animowanych filmów, które mają na celu zachęcenie młodych internautów do korzystania z jego wyszukiwarki, która pomaga zachować większe bezpieczeństwo w sieci. Firma porusza w nich temat dezinformacji, oszustów czy catphishingu.
Kampania „Let's Internet Better”/ „Let's Google Better” ma na celu pomóc ludziom stać się „mądrzejszymi internautami” za sprawą wyszukiwarki Google, która umożliwia weryfikację wiadomości. Inicjatywa powstała w odpowiedzi dane, które pokazały, że aż 40 proc. osób w wieku od 18 do 24 lat unika wyszukiwarki Google na rzecz wyszukiwania informacji w mediach społecznościowych.
16-sekundowe filmy zostały opatrzone żartobliwymi tytułami, a w animacjach pojawia się tęczowa kolorystyka i charakterystyczny wskaźnik myszy nawiązujące do materiałów edukacyjnych „The More You Know” z lat 80.
Spoty są publikowane głównie na YouTube i TikToku, czyli w serwisach, które zrzeszają najwięcej młodych internautów. Na potrzeby kampanii Google nawiązało również współpracę z czołowymi twórcami TikToka – w tym Hankiem Greenem, Mattem Taylorem, Antonio Baldwinem i Alexą Del Valle. Tym samym twórcy kampanii chcieli trafić bezpośrednio do pokolenia Z, które „kształtuje znaczną część dzisiejszej kultury internetowej”.
Chcemy zachęcić ich, by krytycznie podchodzili do informacji, które znajdują w internecie. Chcemy też wyposażyć ich w narzędzia i zasoby do sprawdzania faktów i zapewniania wiarygodności. Wierzymy, że młodzi pomogą nam uczynić internet bezpieczniejszym i lepszym miejscem – powiedziała Rebecca Michael, starsza dyrektorka ds. marketingu w Google.
PS
Na najmłodszych użytkowników internetu czyhają w sieci szkodliwe i kontrowersyjne treści. Google zamierza rozszerzyć ochronę nastolatków przed szkodliwymi reklamami i dezinformacją.