Biedronka wysyła klientom tajemnicze powiadomienia. Powtórka „wpadki mBanku”?

Biedronka wysyła klientom tajemnicze powiadomienia. Powtórka „wpadki mBanku”?
Użytkownicy aplikacji mobilnej Biedronki otrzymali serię nietypowych powiadomień push oraz zauważyli problemy z działaniem samej aplikacji. „Wpadka” szybko doczekała się odpowiedzi ze strony konkurencji.
O autorze
1 min czytania 2022-09-09

W środę 7 września przed godz. 16:00 klienci korzystający z nowej aplikacji Biedronki, zostali zasypani dziwnymi, pozbawionymi sensu powiadomieniami push. W ciągu kilku minut na telefony spływały wiadomości o treści „p2”, „pusca” i „puszka”. Po kliknięciu w link otwierała się strona z komunikatem o błędzie. W  tym samym czasie można było zauważyć problemy z działaniem aplikacji mobilnej.

Jak się okazało, problemy pojawiły się w wyniku błędu ludzkiego. Firma wyjaśniła, że powiadomienia, które zostały wysłane do klientów, nie miały opuścić środowiska testowego. Krótko po „wpadce” Biedronka podjęła niezbędne kroki w celu wyeliminowania usterki.

Informujemy, że powiadomienie push wysłane do użytkowników realizowane miało być w środowisku testowym. Doszło do błędu ludzkiego po stronie naszego partnera zewnętrznego, z którym razem współpracujemy przy obsłudze aplikacji. Wszystkich klientów serdecznie przepraszamy – czytamy w komunikacie Biedronki skierowanym do portalu dobreprogramy.pl.

Lidl odpowiada z przymrużeniem oka

Na „komentarz” ze strony konkurencji nie trzeba było długo czekać. W social mediach Lidla pojawiła się grafika nawiązująca do błędu w powiadomieniach push Biedronki.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Sieć w żartobliwym poście poinformowała, że aplikacja Lidl Plus nie dostarcza „tak szalonych powiadomień” i jednocześnie zachęciła do skorzystania z rabatów na… produkty w puszkach.

Internauci wspominają „wpadkę mBanku”

Podobna sytuacja miała miejsce dwa lata temu, kiedy klienci mBanku otrzymali nietypowe wiadomości o treści „ęśąćż”, „test wiadomości push” i „Życzymy miłego dnia”. Jak się okazało, wiadomości również były wynikiem ludzkiego błędu. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Bank postanowił jednak wykorzystać popularność memów, które pojawiły się w związku z błędami, a logo marki na kilka dni zostało zastąpione „ęśąćż”.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się