Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Założyciel marki Patagonia postanowił oddać swoją firmę organizacji ekologicznej

Założyciel marki Patagonia postanowił oddać swoją firmę organizacji ekologicznej
Yvon Chouinard oddał swoje udziały w firmie wartej 3 miliardy dolarów. Od teraz pieniądze zarabiane przez markę będą szły na działania na rzecz ochrony przyrody.
O autorze
1 min czytania 2022-09-15

Historia Patagonii sięga 1973 r., kiedy to Yvon Chouinard (amerykański pisarz, przedsiębiorca i miłośnik wspinaczki) założył swoją markę odzieży outdoorowej. Firma szybko stała się bardzo popularna, a dziś jest uznawana wręcz za kultową – nic zatem dziwnego, że szacowany w tym roku przychód z produktów Patagonii wynosi 1,5 miliarda dolarów.

Jednak Patagonia jest znana nie tylko z jakościowych i dobrze zaprojektowanych ubrań – dziś to chyba najczęściej wymieniana marka, kiedy mówi się o „zrównoważonym rozwoju”. Dlaczego? Patagonia naprawdę wiele robi na rzecz ochrony środowiska i stara się, aby ich produkcja była jak najmniej szkodliwa dla naszej planety. Potwierdzają to dane: 87% odzieży produkowanej przez markę zawiera materiały z recyklingu (m.in. ścinki z podłóg fabrycznych, tkaniny pochodzące z recyklingu. Ponadto wykorzystuje też ekologiczną bawełnę) i ponad 80% ich produkcji odbywa się na zasadach fair trade. Więcej na temat ekologicznych działań Patagonii przeczytacie TUTAJ.

Teraz dowiadujemy się, że Patagonia dokłada kolejną cegiełkę do swoich zasług na rzecz ochrony przyrody. Yvon Chouinard ogłosił, że oddaje firmę w ręce organizacji walczących z globalnym ociepleniem – od teraz Patagonia ma skupić się na celach zrównoważonego rozwoju i ochronie przyrody, a nie na spełnianiu wymagań inwestorów. Na stronie marki od wczoraj widnieje informacja, że „jej jedynym udziałowcem jest obecnie Ziemia”.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Nigdy nie chciałem być biznesmenem. Zaczynałem jako rzemieślnik, robiąc sprzęt wspinaczkowy dla moich przyjaciół, a potem zająłem się odzieżą. Gdy zdaliśmy sobie sprawę z globalnego ocieplenia i destrukcji środowiska, a także naszego własnego wkładu w te problemy, przyjęliśmy zobowiązanie zmiany sposobu prowadzenia biznesu. […] – mówi w nagraniu udostępnionym w social mediach założyciel marki.

Co ta decyzja tak naprawdę oznacza? Chouinard oddaje swoje udziały i przyszłe przychody firmy na cele środowiskowe. Zarobione pieniądze będą trafiać na rachunek nowoutworzonych fundacji non-profit. „New York Times” donosi, że akcje uprawniające do głosowania, czyli mniej więcej 2% wartości firmy, przekazano funduszowi Patagonia Purpose Fund. Pozostałe 98% zasili konto organizacji Holdfast Collective. To oznacza całkowite odwrócenie polityki finansowej firmy – dotychczas Patagonia przekazywała 1 proc. udziałów na rzecz ochrony środowiska. Jednak zdaniem Chouinard to było zdecydowanie za mało.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Chouinard jednak nie wycofuje się z biznesu – nadal będzie sprawować nadzór nad finansami i pilnować, aby strategia biznesowa pokrywała się z polityką prośrodowiskową. 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się