Festiwal Golden Drum 2022: przegląd zwycięskich kampanii

Festiwal Golden Drum 2022: przegląd zwycięskich kampanii

W miniony piątek, 23 września rozdano nagrody za najciekawsze i najbardziej kreatywne kampanie marketingowe. Przedstawiamy zwycięskie projekty, które otrzymały nagrodę Grand Prix oraz Złoto na międzynarodowym festiwalu kreatywności – Golden Drum 2022.

Golden Drum Awards Show Powered by Mastercard, czyli gala wieńcząca 28. edycję festiwalu Golden Drum 2022 odbyła się 23 września w chorwackim mieście Rovinj. Już trzeci rok z rzędu tytuł Agencji Roku otrzymał Publicis Italy z Mediolanu, przyczyniając się do ogólnego sukcesu Publicis, który zebrał najwięcej punktów i został uhonorowany tytułem Sieci Roku.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Podobnie jak w minionym roku – dziś też przedstawiamy kampanie, które otrzymały prestiżową nagrodę Grand Prix, a także wybrane projekty wyróżnione Złotem Golden Drum 2022. 

Heineken: The Night is Young

Grand Prix w kategoriach: Content, PR oraz Healt & Wellness, Branded & Unbranded Health Awareness

Agencja: Publicis Italy

Dwa prestiżowe wyróżnienia zdobyła kampania „The Night is Young”, w której Heineken postanowił zachęcić konsumentów do szczepień.

Początek 2021 roku przyniósł przełomowe wydarzenie: szczepionki na COVID-19. Jednak jak zachęcić do szczepień młodych ludzi, którzy niechętnie podchodzili do nowych preparatów? W zabawnym spocie Heineken podkreślił, że możliwy jest powrót dawnego życia towarzyskiego i imprez sprzed pandemii. Marka postanowiła pokazać to na przykładzie seniorów, którzy jako pierwsi przyjęli szczepionki.

The Virtual Heineken Silver

Grand Prix w kategorii Digital Craft, Use of AF/VR

Agencja: Publicis Italy

Heineken postawił na szeroką promocję nowego produktu – wirtualnego piwa, którego… nie można dotknąć ani posmakować. W tym nietypowym projekcie Heineken postanowił zażartować z działań licznych marek, które tak chętnie przenoszą swoje produkty do metaverse.

Kilkuetapowa kampania Heineken Silver miała na celu wzbudzenie w konsumentach potrzeby i oczekiwania na spróbowanie nowego piwa. Finalnie pokazano, że żadne wirtualne produkty nie przebiją orzeźwiającego smaku prawdziwego piwa.

Amazon Prime Video Staraoke

Grand Prix w kategorii Innovation Craft

Agencja: Ogilvy Milan

Amerykańska platforma streamingowa postawiła na angażującą promocję filmu o życiu i twórczości Laury Pausini. Tuż przed premierą, Amazon Prime wypuścił 500 dronów nad Koloseum w Rzymie. Urządzenia zsynchronizowały się z tekstem i muzyką „Scatola” – utworu, który pojawił się w biograficznym filmie. Wersy miały 100 m wysokości oraz 130 m szerokości i były widoczne z odległości kilku kilometrów. Tym samym marka utworzyła na niebie największy w historii „ekran” do karaoke.

Ku zaskoczeniu fanów, do śpiewającego tłumu dołączyła sama Laura Pausini.

FINISH: Cap the Tap

Grand Prix w kategoriach: Innovation, Product or Service Innovation oraz Sustainable Business Solutions, Product & Services

Agencja: Havas Turkey

W kampanii „Cap the Tap” Finish zwrócił uwagę na narastające problemy związane z niedoborami wody w Turcji. Aby zachęcić konsumentów do prowadzenia bardziej oszczędnego stylu życia, marka zaprezentowała proste rozwiązanie, które pomoże ograniczyć marnotrawienie wody. To innowacja, która umożliwia użycie nakrętki ze zużytej butelki Finish Rinse Aid jako nasadki do kranu, która pomaga zaoszczędzić nawet 9 litrów wody na minutę.

Unmute: Louder than decibels

Nagroda Golden Drum w kategorii Content, Live experience

Agencja: Change Serviceplan

Wśród projektów wyróżnionych Złotem znalazła się kampania społeczna dla Polskiego Związku Głuchych. Na znak protestu przeciw ograniczeniom, jakie napotykają osoby z niepełnosprawnościami, powstał UNMUTE – czyli pierwszy zespół muzyczny, który składa się wyłącznie z osób niesłyszących.

W ramach kampanii powstał utwór „Głośniej niż decybele” oraz profesjonalny teledysk z udziałem członków zespołu. Efekty? Piosenka stała się hitem na YouTube, a Unmute został zgłoszony do Konkursu Piosenki Eurowizji, gdzie zajął trzecie miejsce.

#flutwein: Nasz najgorszy rocznik

Golden Drum w kategoriach: Design, Packaging Design; Integrated, Food & Drinks; Engagement, Public & Community Relations oraz Creative Effectiveness, Single-Country/Region Non-Profit

Agencja: Seven.One AdFactory/Creative House, Unterföhring, White Rabbit Budapest, Budapest

W minionym roku klęska powodzi nawiedziła Dolinę Ahr – jeden z najwybitniejszych regionów uprawy winorośli w Niemczech. W efekcie właściciele ponad 46 winnic stracili niemal wszystko. Dzięki solidarności całej branży i pomocy wolontariuszy, lokalni winiarze zdołali jednak odzyskać 200 000 butelek wina. Brudne i pokryte błotem znaleziska wyglądały na niemożliwe do sprzedania, jednak dzięki kreatywności agencji powstała specjalna kolekcja win, nazwana jako „Flood Wines”. Następnie ruszyła sprzedaż butelek na platformie crowdfundingowej poświęconej odbudowie niemieckiego regionu winiarskiego.

Bottega Veneta: Bottega for Bottegas

Golden Drum w kategoriach: Social Good, Profit Social Good; Activation, Cross-Platform Activation

Agencja: Publicis Italy

Świąteczna inicjatywa zatytułowana „Bottega for Bottegas” miała na celu wsparcie i promocję włoskiego talentu rzemieślniczego – szczególnie w czasie, gdy lokalni przedsiębiorcy nadal odczuwali skutki pandemii. W tym celu Bottega Veneta zwróciła uwagę na inne warsztaty i pracownie artystyczne, delikatesy czy wenckie sklepy (ang. bottegas) zlokalizowane na terenie Włoch. Z przestrzeni reklamowych marki, w sklepach czy w mediach społecznościowych zniknęło logo i symbole Bottegi Venety. Na to miejsce wstawiono produkty 12 marek Made in Italy.

Burger King: Helping Whopper Jr.

Golden Drum w kategorii: Activation, Live Activation

Agencja: 180heartbeats + JUNG v MATT, Warsaw

Burger King kolejny raz pokazał, że promowanie produktów swojego największego konkurenta jest możliwe. 11 i 12 grudnia 2021 r. sieć zachęcała do zamawiania frytek z McDonald’s, aby wesprzeć akcję charytatywną, która polegała na przekazaniu 1 zł z każdej sprzedanej paczki na rzecz Fundacji Ronalda McDonalda. Klienci, którzy włączyli się we wsparcie i przynieśli do lokalu Burger Kinga „frytki z maka”, otrzymali w ramach podziękowań darmowego Whoppera Juniora.

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij