Sprawdź pozostałe odcinki podcastu z cyklu „PR na backstage’u”
Zobacz również
-
Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]
-
#PrzeglądTygodnia [13-19.04]: polski sklep walczy z podróbkami, The Boring Phone, sztuka kamuflażu w kampanii PUMA, odświeżony design marki LEGO
-
#PolecajkiNM cz. 4: narzędzia pracy jutra, człowiek vs. AI, Mapa Trendów 2024, ranking blogów e-commerce 2024
Gośćmi kolejnego odcinka podcastu PR na backstage’u są przedstawiciele UOKiK: Krzysztof Lehmann — z-ca Dyrektora Delegatury UOKiK w Bydgoszczy oraz Agnieszka Kowalska — social media manager, odpowiedzialni za pracę nad Rekomendacjami Prezesa UOKiK w sprawie oznaczenia reklam w social mediach.
Przedstawiciele UOKiK w obszernym wywiadzie podzieli się z Emilią i Dagmarą kulisami pracy nad Rekomendacjami, badaniami i sposobem weryfikacji rynku influencerów, wysokością ustanowionych kar finansowych i dalszych krokach, jakie będę podejmowane przez UOKiK w stosunku do influencerów, którzy nie oznaczają reklam w social mediach.
– Od roku informujemy, jak oznaczać reklamy w social mediach. Rekomendujemy oznaczanie dwupoziomowe – przy wykorzystaniu narzędzi konkretnych social mediów oraz używając #współpracakomercyjna, lub #reklama lub #autopromocja i inne. Kara za brak oznaczeń reklamy może wynieść nawet 10% przychodu z roku poprzedzającego naruszenie. Im większe zasięgi, tym kara może być wyższa – podkreślają eksperci.
#PolecajkiNM cz. 4: narzędzia pracy jutra, człowiek vs. AI, Mapa Trendów 2024, ranking blogów e-commerce 2024
W pracach nad rekomendacjami brali udział eksperci z branży influencer marketingu, IAB, SAR i Rada Reklamy, przedstawiciele Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz Dagmara Tarka i Emilia Zakrzewska (WDIB UW).
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Rekomendacje dostępne są na stronie UOKiK w zakładce influencer marketingu. Zapraszamy do odsłuchu i komentowania rozmowy na Instagramie: @prnabackstageu.