Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

W jaki sposób skutecznie docierać do „cyfrowych zombie”? Jak tworzyć brain-friendy komunikację reklamową? Czy marki powinny podejmować tematy związane ze zdrowiem psychicznym?

SPRAWDŹ

O czym warto pamiętać, planując świąteczne kampanie digitalowe?

O czym warto pamiętać, planując świąteczne kampanie digitalowe?
Okres świąteczny jest jednym z najważniejszych momentów w roku dla marketerów głównie ze względu na wzmożone działania reklamowe. Dotyczy to zarówno marek sprzedających stacjonarnie, jak i w sieci. Jednak o czym pamiętać, aby zmaksymalizować efektywność prowadzonych działań reklamowych w internecie?
O autorze
4 min czytania 2022-10-04

fot. depositphotos.com

Twórz rich mediowe kreacje

Co roku w okresie świątecznym wiele marek mocno stawia nacisk na reklamę displayową. Wydawcy i portale informacyjne zasypane są mnóstwem kolorowych i podobnych do siebie reklam, wśród których trudno się wyróżnić. Rozwiązaniem na to, aby w takim otoczeniu skutecznie przyciągnąć wzrok odbiorcy są kreacje rich mediowe.

Kreacje rich mediowe to kreacje zawierające m.in. interaktywne elementy, wideo, audio, animowane elementy. Charakteryzują się one znacznie wyższym współczynnikiem klikalności niż tradycyjne statyczne reklamy displayowe i pomagają znacznie wyróżnić się wśród innych reklam. Kreacje tego typu z całą pewnością pomogą Ci zwrócić uwagę odbiorcy i zachęcić go interakcji z reklamą. Możesz je skutecznie wykorzystać np. w ramach formatów In-Image Ads i TV Sync, dzięki czemu zyskasz jeszcze lepsze efekty prowadzonych kampanii. A jeśli nie posiadasz w swojej firmie osoby wyspecjalizowanej w grafice i animacjach, stworzenie takich rich mediowych kreacji możesz zlecić doświadczonemu wewnętrznemu studiu VOX.

Postaw na innowacyjne formaty reklamowe

W okresie przedświątecznym konsumenci we wzmożonym tempie zaczynają wertować internet w poszukiwaniu pomysłów na prezenty świąteczne dla najbliższych, rodziny i przyjaciół. Bardzo często dla rzeszy internautów źródłem takich informacji stają się treści publikowane na serwisach i portalach wielu popularnych wydawców. Jednak aby skutecznie dotrzeć do takiego odbiorcy i przebić się przez obecną ślepotę banerową, warto skorzystać z innowacyjnych formatów jak In-Image Ads od VOX.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Dzięki temu formatowi masz możliwość wyświetlić swoją reklamę na zdjęciach zamieszczonych w treściach wydawców. Z jednej strony taki unikalny i naturalny placement sprawia, że kreacje mocno przyciągają uwagę odbiorcy i nie są przez niego pomijane, a z drugiej strony są niezwykle atrakcyjne ze względu na dopasowanie kontekstowe do zdjęcia, na którym się znajdują. Z tego niezwykle efektywnego formatu korzysta obecnie bardzo wielu wydawców w Polsce zrzeszonych w ekosystemie Hybrid.ai i bez wątpienia dotrzesz dzięki niemu do wartościowej dla siebie grupy docelowej.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Natomiast jeśli w ramach świątecznych działań planujesz wykorzystać reklamę telewizyjną, to idealnym dopełnieniem dla niej będzie format TV Sync od Hybrid.ai, odpowiadający na powszechne obecnie zjawisko multiscreeningu. Pozwala on rozrzeszyć grupę docelową i skutecznie dotrzeć do osób, które w czasie trwania bloków reklamowych przestają skupiać się na TV i sięgają po urządzenia mobilne.

TV Sync polega na zsynchronizowaniu reklamy internetowej z telewizyjną, co pozwala wyświetlić użytkownikowi w sieci dowolną kreację nawiązującą do emitowanego spotu telewizyjnego, np. będącą jego duplikatem lub też dopełnieniem. Co istotne, w ramach tego formatu możliwe jest dokładne targetowanie reklam w internecie na konkretną grupę docelową.

Dzięki wykorzystaniu wspomnianych formatów In-Image Ads i TV Sync w kampanii świątecznej osiągniesz nie tylko znacznie wyższe CTR-y, ale także poprzez precyzyjne dotarcie do swojej grupy docelowej pozyskasz jakościowy ruch i większą liczbę potencjalnych klientów zainteresowanych Twoją marką.

Wykorzystuj targetowanie kontekstowe

Jeśli chcesz skutecznie dotrzeć ze swoją digitalową kampanią świąteczną do grupy docelowej, koniecznie powinieneś pod uwagę wziąć możliwość niezwykle efektywnego targetowania kontekstowego. Dzięki wyświetlaniu się Twojej reklamy w otoczeniu treści wydawców, które nawiązują do niej kontekstowo, zyskujesz znacznie większe prawdopodobieństwo, że zainteresuje ona odbiorcę. Targetowanie to sprzyja interakcji odbiorcy z kreacją reklamową i pozwala ominąć zjawisko ślepoty bannerowej. Pomaga dotrzeć do szerszej grupy potencjalnych klientów.

Targetowanie kontekstowe umożliwia wspomniany powyżej format In-Image Ads od VOX. Dzięki zastosowaniu sztucznej inteligencji, technologii computer vision i analizy semantycznej autorskie algorytmy dokładnie analizują strony i materiały wydawców, zarówno tekst, jak i grafiki, i dopiero na tej podstawie dopasowują reklamy. Powoduje to, że format In-Image Ads charakteryzuje się niezwykle wysoką efektywnością.

Łap klientów wykorzystując ich geolokalizację

Telefony komórkowe mają coraz więcej opcji zwiększających ich funkcjonalność. Jedna z nich to możliwość włączenia geolokalizacji. Wiele osób rezygnuje z tego, obawiając się o bezpieczeństwo swoich danych osobowych. Jednak te obawy są bezpodstawne. Geolokalizacja w telefonie nie ma dostępu do naszych „danych poufnych”, a poszerza możliwości, jakie oferuje nam nowoczesna technologia.

Jak to działa? Definiujemy lokalizację użytkownika i w emitowanej reklamie pokazujemy mu np. odległość do najbliższych sklepów, marketu, centrum handlowego, kina, apteki, salonu samochodowego itp. W ramach baneru można zrealizować działanie docelowe, np. dodać wybrany seans filmowy do kalendarza.

Angażuj za pomocą świątecznych filtrów AR

Zaangażowanie w mediach społecznościowych jest jednym z kluczowych wskaźników prowadzonych w nich działań. Dlatego warto mieć na uwadze, że content AR udostępniany w social mediach znacznie bardziej przykuwa uwagę odbiorcy niż tradycyjna grafika czy zdjęcie, a także jest lepiej przez niego zapamiętywany. Filtry AR pomagają marce znacząco zwiększyć rozpoznawalność, angażują użytkowników w komunikację z brandem i zwiększają zaufanie do niego, wpływają na wzrost lojalności konsumentów, a także pozwalają pozyskać ogromne zasięgi – treści tego typu są chętnie udostępniane dalej przez internautów w ramach tworzonego UGC. Jeśli więc chcesz mieć pewność, że Twoje treści w mediach społecznościowych wyróżnią się w zalewie świątecznego contentu, przyciągną i zaangażują potencjalnych klientów, to koniecznie powinieneś rozważyć wykorzystanie specjalnych filtrów AR. Dobrze dopracowane skutecznie sprawdzą się w komunikacji marek w praktycznie każdej branży.

Tworzenie tego typu filtrów AR na platformach Instagram, Snapchat czy TikTok oferuje spółka MYFACE.AR. Co ważne, oprócz kompleksowego wsparcia, przygotowania filtra i przeprowadzenia działań, firma zapewnia także gwarancję ruchu dzięki wykorzystaniu własnej rozwiniętej sieci i influencerów.

Pamiętaj o brand safety

Jedną z najważniejszych dla marki kwestii jest jej bezpieczeństwo. Pojawienie się brandu w niesprzyjającym otoczeniu może całkowicie zniwelować pozytywne działanie nawet najlepszej kreacji reklamowej, a także wpłynąć na dalsze negatywne postrzeganie marki przez potencjalnego klienta. Tyczy się to nie tylko pojawiania się na niesprawdzonych stronach i serwisach informacyjnych lub w otoczeniu negatywnych w wydźwięku treści, ale także w otoczeniu marek o wątpliwej reputacji czy kontrowersyjnych influencerów i celebrytów.

Dlatego tak niezbędne jest właściwe dbanie o brand safety w ramach prowadzonych kampanii reklamowych. W tym celu warto do tego typu działań wybierać sprawdzonych partnerów, jak Hybrid.ai i VOX, którzy w ramach swojego eskosystemu reklamowego współpracują wyłącznie ze sprawdzonymi wydawcami premium. Wykorzystując formaty reklamowe, jak In-Image Ads, masz także możliwość zastosowania tzw. black listy zawierającej słowa i frazy kluczowe, w otoczeniu których nie chcesz, żeby pojawiła się Twoja marka. Algorytmy Hybrid.ai dokładnie analizują daną stronę i wszystkie treści na niej się znajdujące, włącznie ze zdjęciami i grafikami, aby upewnić się, że nie zawiera ona treści szkodliwych dla marki. Takie rozwiązanie zapewni Ci 100% brand safety i zagwarantuje, że nie będziesz musiał się już obawiać o bezpieczeństwo swojego brandu.

Więcej informacji na temat rozwiązań oferowanych przez Hybrid.ai, VOX i MYFACE.AR znajdziesz na stronach: Hybrid.ai, VOX i MYFACE.AR.

Artykuł powstał we współpracy z Hybrid.ai