Borys Szyc i wpadka z Alpro
O pomyłce Borysa Szyca i udostępnieniu posta z wytycznymi agencji słyszał już każdy. W końcu case ten opisały nawet największe polskie media takie jak chociażby Onet.pl. Jednak to, jak zaprezentowały to rzeczone media i niektórzy marketerzy, mija się z rzeczywistością. Z Borysa Szyca prawie nikt nie szydzi. Za to wielu internautów śmieje się razem z nim i wręcz domagało się przywrócenia oryginalnej wersji z błędem. Co wydarzyło się w ciągu kilku lat, że odbiór treści reklamowych tak się zmienił? W końcu jeszcze kilka lat temu większość śmiałaby się z Borysa, a nie z nim.
Zobacz również
Hummel kontra Katar
Duńska marka odzieżowa Hummel nie chce być kojarzona z Mistrzostwami Świata w Katarze. To ze względu na to, że przy budowie tamtejszego stadionu miało zginąć nawet 6,5 tys. pracowników – jak wskazuje Washington Post. Marka postanowiła przygotować stroje dla swojej rodzimej drużyny bez jej logotypów. Jak marki będą adresować kwestie Bliskiego Wschodu?
Rosyjskie influencerki uspokajają – to tylko 1%
Na jeszcze bliższym wschodzie jesteśmy (jak zwykle) świadkami skandalicznej komunikacji. Rosyjskie influencerki na polecenie rządu udostępniają posty z frytkami, żelkami itp. przekąskami, porównując do nich ludzkie życia. Wszystko po to, aby uspokoić Rosjan – „to tylko 1%” – uspokajają.
O tym, co nowego w świecie marketingu rozmawiają Wojtek Walczak i Damian Jemioło w podcaście Marketing Przegadany. Sprawdź najnowszy epizod.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing