W 2023 roku Wilno obchodzi swoje okrągłe 700. urodziny. Jednak Go Vilnius – agencja rozwoju turystyki i biznesu miasta – zwraca uwagę na to, że przez ostatnie 699 lat prawie wszyscy zapominali o tym, kiedy stolica Litwy ma swoje święto. W związku z tym powstała kampania, która zachęca do „składania spóźnionych życzeń urodzinowych bez wstydu”.
Na potrzeby kampanii powstał film w reżyserii Ricardasa Mataciusa, który postanowił sięgnąć po klimat z lat 90. Żartobliwy spot zachęca do odwiedzenia specjalnej strony internetowej 700birthdaycards.lt, która również oddaje klimat początków ery internetu.
Zobacz również
Platforma przybliża historię Wilna i promuje największe atrakcje stolicy takie jak zabytki, sztukę czy bogatą scenę kulinarną.
Na stronie znalazła się również „Kolekcja spóźnionych e-kartek urodzinowych dla Wilna”. Użytkownik może skorzystać z gotowych szablonów lub stworzyć własną e-kartkę, a następnie przesłać spóźnione życzenia dla 700-letniego miasta.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Zdaniem pomysłodawców, dobrym sposobem na zwrócenie uwagi obcokrajowców na stolicę Litwy jest poczucie humoru i dystans do siebie.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Autoironia i racjonalne spojrzenie na sytuację na globalnej mapie turystycznej stały się już swego rodzaju wizytówką naszego miasta – powiedziała Inga Romanovskienė, dyrektor Go Vilnius.
PS
Na humor w swoich kampaniach stawia również Inspired by Iceland. Organizacja turystyczna podpowiada, co można zwiedzić na Islandii, podczas gdy służbowe maile są pod opieką… wyszkolonych koni.
PS 2
Miasta zostały zmuszone do wdrożenia strategii marketingowych w celu promocji swoich zasobów oraz kształtowania wizerunku. Dlaczego branding jest tak ważny i jak promują się polskie miasta?