fot. depositphotos.com
Zakupy internetowe bezpośrednio w Shorts
Krótkie formaty nieustannie spotykają się z dużym zainteresowaniem użytkowników social mediów. Internauci chętnie przeglądają nagrania na TikToku, instagramowe Reelsy czy Shorts na YouTube. Te ostatnie notują obecnie 30 mld wyświetleń dziennie – to 4 razy więcej niż rok temu.
Zobacz również
Na fali popularności kilkunastosekundowych filmików YouTube postanowiło wprowadzić zakupy bezpośrednio do Shorts. Usługa ruszy na początku przyszłego roku w USA, Kanadzie, Australii, Indiach i Brazylii. Sprzedawcy zyskają możliwość oznaczania swoich produktów bezpośrednio w filmach, a użytkownicy będą mogli klikać w tagi i dokonywać zakupów podczas przewijania Shorts.
Rzecznik YouTube zapowiada, że firma planuje w przyszłości rozszerzyć program na inne kraje.
YouTube stawia na marketing afiliacyjny
Ponadto firma eksperymentuje również z programem pozwalającym twórcom zarabiać prowizję od sprzedaży produktów, które polecają za pośrednictwem linków w swoich filmach oraz formatach Shorts.
Światowy Dzień Książki 2025. Marketerzy polecają swoje ulubione lektury
Nowa usługa jest obecnie we wczesnej fazie testów. Na początku 2023 r. do programu partnerskiego będą mogli zgłaszać się twórcy z USA, którzy osiągną nowy próg dotyczący Shorts, czyli przynajmniej 1000 subskrybentów i 10 milionów wyświetleń filmów w ciągu 90 dni. Niedawno YouTube ogłosiło, że wraz z nowym rokiem twórcy zyskają 45% udziału w przychodach z reklam.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Rozszerzenie funkcji zakupowych jest dla platformy kolejną szansą na zwiększenie przychodów. Choć krótkie formaty na YouTube zyskały już 1,5 miliarda użytkowników miesięcznie, kwartalne przychody z reklam YouTube spadły o 1,9% rok do roku, nie spełniając oczekiwań Alphabet Inc.