Jak zwiększyć liczbę i wartość zamówień w e-sklepie B2B? 4 kluczowe funkcje e-commerce B2B

Jak zwiększyć liczbę i wartość zamówień w e-sklepie B2B? 4 kluczowe funkcje e-commerce B2B
O autorze
3 min czytania 2022-11-24

Obecne trudne realia rynkowe stały się paradoksalnie jednym z głównych motorów napędowych cyfryzacji. Dane te potwierdza raport Digi Index 2022, zgodnie z którym inwestycje w dalszy rozwój oprogramowania deklaruje 70 proc. badanych firm. Zwiększenie wydatków na ten cel w najbliższym roku planuje z kolei 39,3 proc. przedsiębiorstw objętych badaniem Siemensa.

Jeżeli zastanawiasz się jakie kluczowe funkcje w Twoim sklepie b2b on-line pomogą Ci osiągnąć sukces w 2023 – czytaj dalej. Przede wszystkim zarządzając platformą e-commerce B2B, musisz mieć na uwadze, że potrzeby Twoich partnerów biznesowych to potrzeby firmy jako organizacji, ale również potrzeby i przyzwyczajenia użytkowników = pracowników. Obecnie swobodnie korzystamy z różnorodnych technologii jako konsumenci i takiego samego doświadczenia oczekujemy robiąc zakupy dla naszych firm.

Wielokoszykowość – skuteczny sposób na zwiększenie sprzedaży hurtowej online

Wiele koszyków podczas składania zamówienia to funkcja szczególnie istotna. W momencie, np. gdy Twoi klienci posiadają liczne filie lub mają podzielony budżet na konkretne działy, wielokoszykowość pozwala im odpowiednio rozplanować zakupy. To znaczne ułatwienie, które podnosi wskaźnik zadowolenia Twojego klienta, a przy okazji nie wymaga od Ciebie żadnej dodatkowej inicjatywy.

Funkcja ta dopiero wchodzi na polski rynek i niewiele platform B2B e-commerce posiada ją już w swojej ofercie. A to nie tylko natychmiastowa odpowiedź na to, jak zwiększyć sprzedaż hurtową w swoim sklepie internetowym, ale też jak zdobyć przewagę konkurencyjną na rynku e-handlu B2B. To właśnie posiadanie w swojej ofercie możliwości składania zamówień za pomocą wielu koszyków stanowi jeden z największych argumentów dla dużych przedsiębiorstw do wyboru Twojej firmy jako głównego dystrybutora.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Czy da się jeszcze bardziej zachęcić klienta do zakupu hurtowego za pomocą tej funkcjonalności? Oczywiście! Wystarczy tylko dodać tę funkcję już do poziomu listingu. Wtedy też zmniejsza się liczba potrzebnych „kliknięć” w procesie zakupowym, co przyspiesza finalizację zamówienia.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Platforma B2B e-commerce stworzona przez Saly wielokoszykowość przeniosła na kolejny poziom obsługi klienta. Nowe szybkie koszyki ułatwiają zarządzanie wieloma koszykami już z poziomu listingu. Wtedy też można wybrać, do którego koszyka przypisać dany produkt – także w ilości hurtowej, sprawdź demo >>>

Zbiorczość – skuteczny sposób na zwiększenie sprzedaży hurtowej online

Najważniejszy moduł ułatwiający zakup hurtowy w B2B e-commerce dotyczy opakowań zbiorczych. Na poziomie wyników wyszukiwania dodano przycisk, który pozwala klientowi  zdefiniować kontrolę nad opakowaniem. Z czym to się wiąże?

Oznacza to, że klient otrzymuje w czasie rzeczywistym informację dotyczącą dostępności opakowań. Co więcej, może łatwo przeliczyć cenę za konkretną ilość produktu w danym opakowaniu i wybrać najbardziej opłacalną opcję. Ma także ułatwione dodawanie całych opakowań do koszyka, co upraszcza jego ścieżkę zakupową.

W prosty sposób możemy zachęcać klientów do zamawiania całego kartonu czy palety. Wystarczy zaproponować dodatkowe 10% rabatu za zakup wielopaków. Możemy też odwrócić sytuację, gdzie podstawową jednostką jest karton i za dekompletację dodajemy dodatkowe 10% narzutu. W efekcie klient otrzymuje lepszą cenę, sprzedaż rośnie, a obsługa magazynu unika czasochłonnej dekompletacji.

Automatyzacja powtarzalnych zamówień – skuteczny sposób na zwiększenie sprzedaży hurtowej online

To kolejna funkcja ułatwiająca cykliczny zakup hurtowy. Stanowi szczególny atut dla przedsiębiorstw mających w swojej ofercie artykuły o szybkiej zużywalności. Funkcjonalność ta powinna przykuć uwagę szczególnie przedsiębiorstwom sprzedającym artykuły: biurowe i papiernicze, spożywcze, przemysłowe czy tekstylia.

Cykliczne zamówienia są szczególnie atrakcyjne dla klientów, których koszyki zawierają wiele produktów. Wystarczy znaleźć koszyk, który kiedyś zrealizowaliśmy a następnie za pomocą jednego przycisku skopiować go do niewysłanych. System automatycznie sprawdzi, czy cena nie uległa zmianie oraz zweryfikuje stany magazynowe. Ostatni rzut okiem na produkty i w kolejnym ruchu przechodzimy do realizacji zamówienia. Tym sposobem oszczędzamy sporo czasu na ponownym przeszukiwaniu kartoteki i dodawaniu artykułów pojedynczo.

Mobilność – skuteczny sposób na zwiększenie sprzedaży hurtowej online

Jeśli Twój biznes wymaga czasami spotkań z klientami i negocjowania z nimi warunków współpracy, z pewnością ucieszysz się na kompatybilność nowych szybkich koszyków z urządzeniami mobilnymi. Dzięki czytelnemu dostosowaniu graficznemu do wersji mobilnej platformy można ustalić z klientem wartość hurtową, w czasie rzeczywistym obliczając ceny rabatowe.

W ten sposób cały proces negocjacyjny jest znacznie uproszczony i stanowi dodatkową zachętę do szybkiego sfinalizowania transakcji. W rezultacie szybkie zakupy za pomocą tej funkcjonalności stanowią także ułatwienie dla Twoich handlowców, wpływając na ich efektywność.

Możliwości na to, by zwiększyć sprzedaż hurtową w Twoim sklepie internetowym jest wiele. Powyższe wskazówki to jedynie fragment tego, co możesz zrobić, by zwiększyć zyski z zakupów jednego podmiotu. Popularność programów dla biznesu rośnie w Polsce nieprzerwanie od wielu lat, a jej gwałtowny skok widoczny jest od 2020 roku. Coraz większym uznaniem wśród polskich przedsiębiorców cieszą się rozwiązania działające w modelu cloud computing. Cyfryzacja procesów biznesowych może chronić firmy przed skutkami kryzysu i nieprzewidzianymi zagrożeniami. Zapewnia też oszczędność kosztów.

Jeśli chcesz się dowiedzieć, jak jeszcze może Ci pomóc Saly b2b platforma e-commerce, zapisz się na demo! Pokażemy Ci, jak za pomocą kilku kliknięć zwiększyć zyski sprzedażowe Twojego sklepu internetowego!

Artykuł powstał we współpracy z Saly.