Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Para słoweńskich influencerów ukarana grzywną za wykorzystywanie dzieci do pracy

Para słoweńskich influencerów ukarana grzywną za wykorzystywanie dzieci do pracy
Inspekcja pracy w Słowenii nałożyła karę w wysokości 1500 euro na rodziców-influencerów, którzy zaangażowali dzieci do udziału w płatnej reklamie, mimo że nie uzyskali wymaganej zgody inspektoratu.
O autorze
1 min czytania 2022-11-29

fot. depositphotos.com

Według prawa w Słowenii, praca osób poniżej 15 roku życia jest zabroniona. Przepisy mówią, że jedynie w wyjątkowych sytuacjach „dzieci mogą uczestniczyć w nagrywaniu i przygotowaniu dzieł scenicznych i innych w zakresie działalności kulturalnej, artystycznej, sportowej i reklamowej w zamian za wynagrodzenie”. Co istotne, rodzice powinni najpierw uzyskać zgodę inspektora pracy, a także uiścić opłatę administracyjną.

Na stronie Inspekcji Pracy Słowenii pojawiła się decyzja o nałożeniu kary w wysokości 1500 euro na rodziców, którzy nie zastosowali się do obowiązujących zapisów prawnych i nie uzyskali zgody na pracę z dziećmi poniżej 15 roku życia.

Sprawa dotyczy pary influencerów, która zaangażowała swoje dzieci w odpłatne promowanie produktów w mediach społecznościowych. Inspektorat wyjaśnia, że taka współpraca w social mediach jest porównywalna z udziałem w reklamach, które są emitowane w telewizji czy publikowane w prasie.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

To pierwszy tego typu przypadek, kiedy influencer zostaje ukarany za nielegalną pracę swojego dziecka.

Decyzja nie jest prawomocna, a sprawa wciąż jest rozstrzygana w sądzie. Influencerzy odwołali się bowiem od decyzji, twierdząc, że udział dzieci w reklamie nie jest równoznaczny z wykonywaniem przez nich pracy. Inspektorat podkreśla, że może to być sygnał alarmowy, aby zaostrzyć kontrolę wśród wpływowych rodziców-celebrytów.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Obecnie na Instagramie, TikToku czy YouTube widzimy szerzące się zjawisko tzw. parentingu, a wizerunki wielu dzieci trafiają do internetu z inicjatywy rodziców. Nie da się ukryć, że wykorzystywanie pociech do celów zarobkowych coraz częściej budzi kontrowersje.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS
Falę krytyki wywołała kampania Balenciagi z udziałem dzieci, które pozują z misiami ubranymi w uprzęże i siatkowe topy w stylu BDSM. Dom mody usunął efekty sesji i poinformował, że torby w kształcie pluszowych misiów nie powinny być reklamowane z udziałem dzieci.