W każdym roku testujemy nowe kanały, target grupy i systematycznie uczymy się naszych użytkowników. Empik Go podsumowuje 2022 rok

W każdym roku testujemy nowe kanały, target grupy i systematycznie uczymy się naszych użytkowników. Empik Go podsumowuje 2022 rok
Jakie najciekawsze akcje przeprowadziła w 2022 roku marka Empik Go? Które kanały komunikacji marketingowej były dla niej najważniejsze? Jak zmieni się to w 2023 roku?
O autorze
2 min czytania 2022-12-19

Pozostałe podsumowania roku 2022 przeczytasz tu >

O roku 2022 dla marki Empik Go opowiada Beata Nowalska, growth manager, Empik Go.

Największy sukces w 2022 roku

Kampania Empik Go „Nawet jak nie masz czasu na książkę, to go masz” na YouTubie. Dzięki niej zrobiliśmy historycznie najlepszą akwizycję w lipcu i odbiliśmy się „w pięknym stylu” po wymagającej pierwszej połowie roku.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Najtrudniejsze wyzwanie w 2022 roku

Nie będę tu zapewne oryginalna: 24 lutego 2022 r. Wszystkie usługi subskrypcyjne w Polsce od wybuchu wojny w Ukrainie mierzą się z wieloma wyzwaniami.

3 najciekawsze akcje w 2022 roku

Akwizycyjnie za największy w mijającym roku sukces uważam zasięgową kampanię na YouTubie, o której wspomniałam na początku. Było to dla nas z jednej strony nowe otwarcie komunikacyjne, bo od launchu usługi nie mówiliśmy tak naprawdę do konsumentów „kim jesteśmy”. Z drugiej zaś, oczywiście próba pozyskania dużej bazy nowych abonentów. W tej kampanii zależało nam, by stworzyć nowy język dla marki i pokazać się nowej grupie. Udało się! W lipcu pozyskaliśmy kilkadziesiąt tysięcy nowych użytkowników do aplikacji Empik Go.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Na wyróżnienie w 2022 r. zasługuje też nasz projekt content marketingowy: podcast stworzony z okazji startu HBO Max i premiery serialu ODWILŻ w reż. Xawerego Żuławskiego. Podcast oryginalny Empik Go, do którego zaprosiliśmy najpopularniejszych podcasterów true crime w Polsce (Marcina Myszkę i Justynę Mazur), wspierał kampanię promocyjną HBO Max i zdobył Kreaturę w kategorii „Podcast szyty na miarę”.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

I „Mierzeja”! Thriller audio napisany dla nas przez Zygmunta i Wojtka Miłoszewskich doczekał się najszerszej kampanii marketingowej w 2022 r., w ramach której postanowiliśmy trochę zaszaleć kreatywnie, np. wydać dedykowaną serialowi gazetę MIERZEJA NEWS i pojechać z nią na Hel, gdzie toczy się akcja serialu audio. Partnerem strategicznym „Mierzei” została ŠKODA Polska.

Akcja z najbardziej zaskakującymi efektami

Kampania „Nawet jak nie masz czasu na książkę, to go masz” na YouTubie była chyba dla nas największym zaskoczeniem. Włożyliśmy w nią masę pracy. Byliśmy pewni efektów wizerunkowych, ale nie spodziewaliśmy się, że YouTube wykręci nam też akwizycję.

Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2022 roku

Digital, chociaż punktowo i kreatywnie z najważniejszymi produkcjami wychodzimy też do offline’u.

Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2023 roku

W każdym roku testujemy nowe kanały, target grupy i systematycznie uczymy się naszych użytkowników. Staramy się obserwować trendy i na nie odpowiadać. Może jeszcze niewiele osób o tym wie, ale mamy nawet konto na popularnej ostatnio platformie socialowej – BeReal.

W przyszłym roku planujemy powtórzyć działania, które wygenerowały sukcesy w 2022 r., ale też elastycznie reagować na trendy i testować nowe rozwiązania. Z pewnością chcemy w dalszym ciągu kreatywnie wykorzystywać potencjał Grupy Empik, zarówno empik.com, jak i ponad 300 salonów, które mamy w całej Polsce.

Najbardziej obiecujące trendy marketingowe

TikTok i UGC. 🙂 Na pierwszy rzut oka zwykłe, niewymuskane materiały wideo nagrywane i generowane przez użytkowników. To – wydaje mi się – świeży i ciekawy trend, który w najbliższych latach może odmienić oblicze wielu kampanii.

Budżet na działania digitalowe

Działania digitalowe stanowią 70% naszego budżetu i nic się w 2023 r. nie zmienia.

Ocena obecnej kondycji branży marketingowej w Polsce

Marketing w Polsce ma się całkiem nieźle, pomimo galopującej inflacji i kryzysu geopolitycznego. Kampania marki YES, która w 2022 zdobywa kolejne nagrody, mówi jedno: potrzebujemy pomysłowych i mądrych kampanii, bazujących na autentycznych insightach.

3 najważniejsze cele i plany na 2023 rok

Kontynuujemy założoną strategię, ale na pewno w 2023 r. chcemy mocniej wejść w segment e-czytelnika i pokazać się jako platforma z dużą bazą e-booków. Dodatkowo, w połowie roku planujemy coś ekstra dla autorów.