Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Porsche rezygnuje ze sprzedaży NFT

Porsche rezygnuje ze sprzedaży NFT
Porsche postanowiło wycofać się ze sprzedaży swojej pierwszej kolekcji NFT. Dlaczego tokenizacja Porsche 911 zakończyła się porażką?
O autorze
1 min czytania 2023-01-30

fot. nft.porsche.com

Pod koniec 2022 roku Porsche, idąc w ślady kilku luksusowych marek, postanowiło wkroczyć na rynek niewymienialnych tokenów. Wówczas niemiecki producent samochodów zapowiadał, że „zamierza zaoferować entuzjastom NFT nowy sposób doświadczania marki”.

Porsche NFT Collection oparte o model sportowego Porsche 911, było pierwszym krokiem producenta luksusowych samochodów w kierunku „długoterminowej współpracy ze społecznością Web3”. Choć sprzedaż tokenów ruszyła w styczniu br., krótko po premierze została zamknięta.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Pomimo ambitnych planów, niemiecka marka zdołała sprzedać zaledwie 25% swojej pierwszej kolekcji NFT, która w sumie liczyła 7500 tokenów. Porsche postanowiło wycenić jedną sztukę NFT na 0,911 Ethereum, czyli około 1,4 tys. dolarów. Zaproponowana cena okazała się zbyt wysoka, a zdaniem potencjalnych nabywców – zupełnie nie odzwierciedlała nastrojów rynkowych.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Oprócz wygórowanej ceny, odbiorcy negatywnie oceniają również sposób, w jaki marka promowała swój cyfrowy produkt, a w szczególności – bardzo oszczędną komunikację. NFT Porsche doczekało się zaledwie kilku wzmianek na Twitterze, co nie wystarczyło, aby zyskać zaufanie i zaangażować społeczność skoncentrowaną wokół Web3.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Klientów nie zachęciła również możliwość personalizacji zakupionych NFT we współpracy z artystą. Na efekt końcowy nabywcy mieliby bowiem czekać aż kilka miesięcy.

Ponadto odbiorcy wskazują na brak użyteczności cyfrowego produktu i podkreślają, że marka nie reklamowała żadnych korzyści, jakie miałoby przynieść posiadanie Porsche 911 w postaci tokena. Komunikacja marketingowa skupiona wokół NFT obiecywała enigmatycznie „dostęp do przyszłych wydarzeń i ekskluzywnych towarów”, co najwyraźniej nie przyciągnęło odbiorców oczekujących realnych korzyści.

Czas pokaże, czy kolejne samochodowe marki wyciągną lekcje z porażki konkurenta, wkraczając na rynek niewymienialnych tokenów.

PS. Porsche 911 w świątecznym opakowaniu

Warszawski salon Porsche w ramach świątecznej kampanii zaprezentował ekspozycje elektrycznego Taycana i 911. Oba samochody stanęły za szybą imitującą kolekcjonerskie opakowania miniaturowych modeli Porsche.

PS. 2 NFT: szansa czy pułapka dla marketingu?

Wzrost popularności NFT to zauważalny trend w gamingu, cyfrowej sztuce, inwestycjach i szeroko rozumianym kolekcjonerstwie. Co przyciąga marki i jakie ryzyko wiąże się z wejściem na rynek NFT?