fot. depositphotos.com
Nakładki reklamowe należą do najstarszych formatów reklam dostępnych na YouTube. Poziome bannery, które pojawiają się w trakcie wyświetlania filmu, okazały się również… najbardziej irytujące. Opinię tę podziela sam zespół YouTube. Serwis postanowił więc zrezygnować z wyświetlania przestarzałego formatu reklamowego – teraz również na komputerach.
– Od 6 kwietnia 2023 r. nakładki reklamowe nie będą już wyświetlane w YouTube, aby poprawić wrażenia widzów i przesunąć ich zaangażowanie na skuteczniejsze formaty reklam na komputery i urządzenia mobilne – wyjaśnia serwis.
Z czasem Overlay ads na komputerze stały się mało skuteczne i zostały wyparte na przykład przez kilku- i kilkunastosekundowe reklamy pre-rolls wyświetlane przed rozpoczęciem filmu. Niedawno serwis przeprowadził również testy ad pods, czyli bloków wielu reklam wyświetlanych przed filmem jedna po drugiej. W ramach eksperymentu przed rozpoczęciem wideo wyświetlały się nie dwie, ale pięć reklam o łącznej długości około 30 sekund.
YouTube zapewnia, że testy nowych formatów powstają w celu zwiększenia satysfakcji widzów poprzez skrócenie przerw na reklamy przy jednoczesnym zapewnieniu korzyści twórcom i reklamodawcom.
Zdaniem YouTube, brak nakładkowych reklam nie wpłynie znacząco na przychody większości twórców, którzy odtąd będą mogli korzystać z bardziej opłacalnych, nowych formatów. Ponadto z początkiem lutego serwis rozpoczął program, w ramach którego będzie dzielił się z twórcami przychodami z reklam wyświetlanymi pomiędzy filmikami.
PS. YouTube uruchamia Creator Music
Twórcy na YouTube mogą dodawać do swoich nagrań licencjonowane popularne utwory, jednocześnie nie tracąc możliwości zarabiania na tworzonych filmach.