Coca-Cola jako źródło inspiracji
W ramach globalnej platformy „Real Magic” Coca-Cola ruszyła z kampanią „Masterpiece” skierowaną do grona kreatywnych odbiorców. W jej centrum marka prezentuje spot, którego akcja dzieje się w muzeum sztuki. Kiedy grupa uczniów staje przed zadaniem stworzenia własnej interpretacji wybranego dzieła, obrazy „ożywają”, wprowadzając w ruch kolejne prace.
Zobacz również
W niespełna 2-minutowej reklamie widzimy, jak postać jednego ze współczesnych obrazów sięga po „Ogromną Coca-Colę” z dzieła Andy’ego Warhola, aby następnie przekazać ją prosto na „Wrak statku” Williama Turnera. W kolejnych scenach butelka wędruje pomiędzy takimi obrazami jak „Krzyk” Edvarda Muncha czy „Pokój Van Gogha w Arles”.
W spocie pojawiają się również obrazy z ostatniej dekady autorstwa obiecujących malarzy i grafików z Afryki, Indii, Bliskiego Wschodu i Ameryki Łacińskiej. Na końcu „Dziewczyną z perłą” z płótna Vermeera podaje orzeźwiający napój znudzonemu studentowi, który wreszcie odnajduje wenę twórczą.
W nowej kampanii marka podkreśla, że Coca-Cola przez dziesięciolecia służyła jako źródło inspiracji dla artystów, którzy na nowo wyobrażali sobie charakterystyczną szklaną butelkę czy inne atrybuty marki. Właśnie dlatego punktem wyjścia dla reklamy jest wspomniane dzieło Andy’ego Warhola z 1962 r.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– „Masterpiece” to nie historia, w której pojawia się Coca-Cola… Cola to historia – powiedział Pratik Thakar, global head of creative strategy and integrated content w firmie Coca-Cola. – Tworzenie więzi międzyludzkich i zaklinanie codziennych chwil jest tym, o co chodzi w „Prawdziwej magii” – dodał.
Coca-Cola promuje współczesnych artystów
W ramach kampanii „Masterpiece” marka zaprezentowała również serię spotów poświęconą artystom, których prace pojawiają się w energicznej reklamie.
Na stronie Coca-Coli znalazła się również galeria online, gdzie znajdziemy kilkanaście obrazów wyróżnionych w spocie. Kampania obejmuje również cyfrowe przedmioty kolekcjonerskie oraz billboardy 3D.
PS. Coca-Cola kończy 50 lat i podsumowuje 2022 rok
Z przedstawicielkami marki rozmawiamy o tym, przed jakimi wyzwaniami Coca-Cola stanęła w ubiegłym roku, które kanały komunikacji marketingowej były dla niej najważniejsze i jak zmieni się to w 2023 roku.