Wielu internautów przypomniało sobie o istnieniu Gadu-Gadu w 2022 roku, kiedy jego właściciel – firma Fintech – zapowiedział, że komunikator doczeka się kolejnych modyfikacji, w tym płatnych kont premium. Jak przyznała spółka, przez wiele lat na przeszkodzie w rozwoju komunikatora stał nieskuteczny model biznesowy i przestarzała technologia.
Po kilkunastu miesiącach firma wraca z dużymi planami na rozwój i nowym pomysłem na model biznesowy. Komunikator docelowo ma być nie tylko centrum prostej, bezpiecznej komunikacji, ale także aplikacją społecznościową z wieloma nowymi funkcjonalnościami, w tym narzędziem do szybkich płatności.
Zobacz również
– Komunikator wymaga stałego podążania za zmianami technologicznymi. Fundusze pozyskane z crowdfundingu planujemy przeznaczyć na przygotowanie nowej technologii, w tym m.in. rozmów audio-wideo na wszystkich wersjach GG oraz szyfrowania end-2-end. Dotychczas zainwestowaliśmy już kilka milionów złotych w utrzymanie i rozwój Gadu-Gadu. Wprowadziliśmy nowe i polubione przez użytkowników funkcjonalności, jak np. Centrum Powiadomień, profile publiczne i firmowe, wersję angielskojęzyczną, nowe strony www, galerię; wiele rzeczy uprościliśmy, ale przede wszystkim poprawiliśmy obsługę i bezpieczeństwo. Wszystko po to, aby GG znowu było prostym, najszybszym i bezpiecznym narzędziem do komunikacji. Do dalszego rozwoju zapraszamy akcjonariuszy, również spośród społeczności, już jako współwłaścicieli kultowej marki – zapowiada Romuald Remus, wiceprezes Fintecom Sp. z o.o., operatora znanego wcześniej pod marką England.pl oferującego przelewy międzynarodowe i posiadającego status Krajowej Instytucji Płatniczej, nadawany przez Komisję Nadzoru Finansowego (KNF).
Światowy Dzień Książki 2025. Marketerzy polecają swoje ulubione lektury
Zostań współwłaścicielem legendy
Spółka nie ujawniła jeszcze kwoty inwestycji, jaką planuje pozyskać.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Obecnie zachęcamy każdego do deklarowania kwoty, jaką chciałby zainwestować w GG. Deklaracje można składać na stronie gg.emiteo.pl, gdzie można podać swój e-mail, na który w odpowiednim czasie prześlemy informację o terminie zapisów. Mamy nadzieję, że będzie to jeden z najgorętszych projektów finansowanych społecznościowo – mówi Romuald Remus i dodaje, że dzięki objęciu akcji przez użytkowników, każdy będzie mógł zostać współwłaścicielem popularnego słoneczka-legendy.
Obecny właściciel wiąże duże plany i nadzieje z rozwinięciem GG, a do współpracy przy odbudowie marki zaprosił Jarka Rybusa, odpowiadającego za komunikację GG w latach jego największej popularności. To wówczas GG zorganizowało ogólnopolskie Gadu Dyktando, projekt łączności z Międzynarodową Stacją Kosmiczną, czy nadawało numery GG znanym osobistościom i instytucjom. Z Gadu-Gadu korzystał wtedy co drugi Polak, a ówczesny właściciel był notowany na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Debiut GG na giełdzie został uznany debiutem roku. Dzisiaj polski komunikator musi mierzyć się z dużą konkurencją komunikatorów i serwisów społecznościowych, ale to nie na rynku szybkiej komunikacji Fintecom planuje odnieść główny sukces.
Nostalgia i nowoczesność
Przykłady innych polskich marek, które powróciły po latach zapomnienia pokazują, że sentyment Polaków do własnych marek nadal jest silny. Rozpoczęta w pierwszym dniu wiosny kampania „Rozpalmy Gadu-Gadu!” zapowiada zbliżającą się akcję crowdfundingu.
– Liczymy nie tylko na nostalgię i wspomnienia powracających użytkowników, ale również na nowych, dzięki przyszłym funkcjonalnościom – m.in. płatnościom P2P, rozmowom audio-wideo i wielu innym. Cieszą nas powracający użytkownicy, pytający o dostęp do swojego starego numeru GG, pragnący ponownie usłyszeć charakterystyczny dźwięk wiadomości i odbudowujący listy kontaktów. Rozpalmy razem Gadu-Gadu! – zachęca Agnieszka Remus, prezes spółki Fintecom, osobiście wielka pasjonatka GG.
Właściciel GG podkreśla jego polskie korzenie i strategiczne powiązanie z polską infrastrukturą.
– Serwery Gadu-Gadu znajdują się w Polsce, tutaj posiadamy siedzibę, tu płacimy podatki – dodaje Agnieszka Remus. – Nasze plany sięgają jednak daleko poza granice. Już oferujemy wersję angielską komunikatora pod adresem ggapp.com Na pewno jednak będziemy koncentrować się na rynku polskim, tutaj chcemy odbudować komunikator i wokół niego udostępniać wygodne płatności, a te, wykonywane ze smartfona, są dzisiaj uwielbiane przez młode pokolenie.
Zdjęcie: od lewej Anna Bartkiewicz (członek zarządu), Agnieszka Remus (prezes zarządu), Romuald Remus (wiceprezes zarządu).
Obecnie przychody Fintecom pochodzą z usług finansowych oraz samego komunikatora, w tym z reklam oraz GG Premium. W 2022 roku szacunkowe przychody spółki wyniosły blisko 4 mln zł.
– Głęboko wierzymy w odbudowę legendy GG i jej solidne podstawy – mówi Romuald Remus, wiceprezes Fintecom Sp. z o.o. – Użytkownicy mocno angażują się w rozwój Gadu-Gadu, nie tylko przekazując nam wiele bezcennych wskazówek, opinii i rad na temat komunikatora, ale również wspierają finansowo jego utrzymanie i rozwój, czego przykładem jest duży sukces wprowadzonej w 2022 roku wersji płatnej GG Premium. Stale korzysta z niej już 18 tys. użytkowników i liczba płacących regularnie miesięczny abonament, utrzymuje się na stabilnym poziomie. Gorąco wierzymy, że przepisując komunikator i wprowadzając więcej wartościowych funkcji, liczba wspierających będzie znacząco rosła.
Bieżące informacje dla potencjalnych Inwestorów znajdują się na stronie gadu-gadu.pl/category/dla-inwestorow. Najnowsze, bezpłatne wersje komunikatora GG dostępne są na www.gg.pl.