Wielu internautów przypomniało sobie o istnieniu Gadu-Gadu w 2022 roku, kiedy jego właściciel – firma Fintech – zapowiedział, że komunikator doczeka się kolejnych modyfikacji, w tym płatnych kont premium. Jak przyznała spółka, przez wiele lat na przeszkodzie w rozwoju komunikatora stał nieskuteczny model biznesowy i przestarzała technologia.
Po kilkunastu miesiącach firma wraca z dużymi planami na rozwój i nowym pomysłem na model biznesowy. Komunikator docelowo ma być nie tylko centrum prostej, bezpiecznej komunikacji, ale także aplikacją społecznościową z wieloma nowymi funkcjonalnościami, w tym narzędziem do szybkich płatności.
Zobacz również
– Komunikator wymaga stałego podążania za zmianami technologicznymi. Fundusze pozyskane z crowdfundingu planujemy przeznaczyć na przygotowanie nowej technologii, w tym m.in. rozmów audio-wideo na wszystkich wersjach GG oraz szyfrowania end-2-end. Dotychczas zainwestowaliśmy już kilka milionów złotych w utrzymanie i rozwój Gadu-Gadu. Wprowadziliśmy nowe i polubione przez użytkowników funkcjonalności, jak np. Centrum Powiadomień, profile publiczne i firmowe, wersję angielskojęzyczną, nowe strony www, galerię; wiele rzeczy uprościliśmy, ale przede wszystkim poprawiliśmy obsługę i bezpieczeństwo. Wszystko po to, aby GG znowu było prostym, najszybszym i bezpiecznym narzędziem do komunikacji. Do dalszego rozwoju zapraszamy akcjonariuszy, również spośród społeczności, już jako współwłaścicieli kultowej marki – zapowiada Romuald Remus, wiceprezes Fintecom Sp. z o.o., operatora znanego wcześniej pod marką England.pl oferującego przelewy międzynarodowe i posiadającego status Krajowej Instytucji Płatniczej, nadawany przez Komisję Nadzoru Finansowego (KNF).
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Zostań współwłaścicielem legendy
Spółka nie ujawniła jeszcze kwoty inwestycji, jaką planuje pozyskać.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Obecnie zachęcamy każdego do deklarowania kwoty, jaką chciałby zainwestować w GG. Deklaracje można składać na stronie gg.emiteo.pl, gdzie można podać swój e-mail, na który w odpowiednim czasie prześlemy informację o terminie zapisów. Mamy nadzieję, że będzie to jeden z najgorętszych projektów finansowanych społecznościowo – mówi Romuald Remus i dodaje, że dzięki objęciu akcji przez użytkowników, każdy będzie mógł zostać współwłaścicielem popularnego słoneczka-legendy.
Obecny właściciel wiąże duże plany i nadzieje z rozwinięciem GG, a do współpracy przy odbudowie marki zaprosił Jarka Rybusa, odpowiadającego za komunikację GG w latach jego największej popularności. To wówczas GG zorganizowało ogólnopolskie Gadu Dyktando, projekt łączności z Międzynarodową Stacją Kosmiczną, czy nadawało numery GG znanym osobistościom i instytucjom. Z Gadu-Gadu korzystał wtedy co drugi Polak, a ówczesny właściciel był notowany na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Debiut GG na giełdzie został uznany debiutem roku. Dzisiaj polski komunikator musi mierzyć się z dużą konkurencją komunikatorów i serwisów społecznościowych, ale to nie na rynku szybkiej komunikacji Fintecom planuje odnieść główny sukces.
Nostalgia i nowoczesność
Przykłady innych polskich marek, które powróciły po latach zapomnienia pokazują, że sentyment Polaków do własnych marek nadal jest silny. Rozpoczęta w pierwszym dniu wiosny kampania „Rozpalmy Gadu-Gadu!” zapowiada zbliżającą się akcję crowdfundingu.
– Liczymy nie tylko na nostalgię i wspomnienia powracających użytkowników, ale również na nowych, dzięki przyszłym funkcjonalnościom – m.in. płatnościom P2P, rozmowom audio-wideo i wielu innym. Cieszą nas powracający użytkownicy, pytający o dostęp do swojego starego numeru GG, pragnący ponownie usłyszeć charakterystyczny dźwięk wiadomości i odbudowujący listy kontaktów. Rozpalmy razem Gadu-Gadu! – zachęca Agnieszka Remus, prezes spółki Fintecom, osobiście wielka pasjonatka GG.
Właściciel GG podkreśla jego polskie korzenie i strategiczne powiązanie z polską infrastrukturą.
– Serwery Gadu-Gadu znajdują się w Polsce, tutaj posiadamy siedzibę, tu płacimy podatki – dodaje Agnieszka Remus. – Nasze plany sięgają jednak daleko poza granice. Już oferujemy wersję angielską komunikatora pod adresem ggapp.com Na pewno jednak będziemy koncentrować się na rynku polskim, tutaj chcemy odbudować komunikator i wokół niego udostępniać wygodne płatności, a te, wykonywane ze smartfona, są dzisiaj uwielbiane przez młode pokolenie.
Zdjęcie: od lewej Anna Bartkiewicz (członek zarządu), Agnieszka Remus (prezes zarządu), Romuald Remus (wiceprezes zarządu).
Obecnie przychody Fintecom pochodzą z usług finansowych oraz samego komunikatora, w tym z reklam oraz GG Premium. W 2022 roku szacunkowe przychody spółki wyniosły blisko 4 mln zł.
– Głęboko wierzymy w odbudowę legendy GG i jej solidne podstawy – mówi Romuald Remus, wiceprezes Fintecom Sp. z o.o. – Użytkownicy mocno angażują się w rozwój Gadu-Gadu, nie tylko przekazując nam wiele bezcennych wskazówek, opinii i rad na temat komunikatora, ale również wspierają finansowo jego utrzymanie i rozwój, czego przykładem jest duży sukces wprowadzonej w 2022 roku wersji płatnej GG Premium. Stale korzysta z niej już 18 tys. użytkowników i liczba płacących regularnie miesięczny abonament, utrzymuje się na stabilnym poziomie. Gorąco wierzymy, że przepisując komunikator i wprowadzając więcej wartościowych funkcji, liczba wspierających będzie znacząco rosła.
Bieżące informacje dla potencjalnych Inwestorów znajdują się na stronie gadu-gadu.pl/category/dla-inwestorow. Najnowsze, bezpłatne wersje komunikatora GG dostępne są na www.gg.pl.