Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Microsoft chce wprowadzić reklamy do czatu w wyszukiwarce Bing

Microsoft chce wprowadzić reklamy do czatu w wyszukiwarce Bing
Microsoft zauważył wzrost popularności wyszukiwarki Bing po tym, jak została ona zintegrowana z ChatemGPT. Teraz firma planuje umieszczać reklamy bezpośrednio w oknie czatu, aby umożliwić wydawcom zwiększanie przychodów.
O autorze
2 min czytania 2023-03-31

fot. depositphotos.com

Sztuczna inteligencja napędza wyszukiwarkę Bing

Na początku lutego Microsoft poinformował o wzbogaceniu swojej wyszukiwarki narzędziami opartymi na sztucznej inteligencji i połączeniu jej z chatbotem opracowanym przez firmę Open AI. Po miesiącu od integracji z ChatemGPT, firma ogłosiła, że Bing przyciągnął już ponad 100 mln aktywnych internautów, z czego 1/3 to nowi użytkownicy.

Nie dziwi więc fakt, że Microsoft, obserwując wzrost popularności wyszukiwarki, postanowił stworzyć nowe możliwości dla wydawców.

– Nowy Bing pomaga lepiej zaspokajać potrzeby użytkowników w zakresie wyszukiwania dzięki nowym funkcjom, takim jak czat, odpowiedzi i tworzenie treści. Te nowe doświadczenia wywołały pytania o to, co może to oznaczać dla wydawców treści pod względem ruchu – czytamy na blogu Microsoft.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Reklamy przy odpowiedziach chatbota

Reklamy w wyszukiwarce Bing nie są zupełną nowością, jednak do tej pory nie każdy z użytkowników miał okazję na nie trafić. Niebawem ma się to zmienić, ponieważ Microsoft planuje zwiększyć częstotliwość ich wyświetlania.

Jak stwierdził Yusuf Mehdi, wiceprezes Microsoft, najważniejszym celem firmy jest zwiększenie ruchu i przychodów wydawców – również dzięki nowym działaniom reklamowym „w tych nowych mediach”.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Treści sponsorowane mają pojawiać się nie tylko w standardowych miejscach w wyszukiwarce, ale również w oknie czatu, gdzie wyświetlają się odpowiedzi generowane przez chatbota. Na razie nie wiadomo, jak ostatecznie będą wyglądać takie reklamy. Debarghya Das – założyciel firmy Glean – udostępnił na Twitterze obrazy, które sugerują, w którym kierunku podążają „eksperymenty” Microsoftu.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Z przykładowych ilustracji wynika, że reklama pojawia się w treści odpowiedzi chatbota i jest oznaczona małym niebieskim symbolem „Ad” w indeksie górnym, tuż obok odnośnika cytatu. Po kliknięciu w okienko użytkownik zostanie przekierowany na stronę reklamowanego produktu lub usługi.

Wiceprezes Microsoftu podkreśla, że choć rozmowy z partnerami na temat „eksperymentowania z reklamami w czacie” są wciąż na wczesnym etapie, nie brakuje pozytywnych opinii. Czas pokaże, czy nowy sposób wyświetlania reklam sprawdzi się w praktyce oraz czy nie spotka się z ograniczonym zaufaniem ze strony samych użytkowników.

PS. Chat GPT – skarbnica wiedzy czy niewiedzy?

W świecie, w którym sztuczna inteligencja jest coraz bardziej dostępna, nie trudno spotkać się z fake newsami. Jak nauczyć się rozsądnie korzystać z AI, żeby w niedalekiej przyszłości nie obudzić się z ręką w dezinformacyjnym nocniku?