Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

ROBYG podsumowuje działania proekologiczne

O autorze
3 min czytania 2023-06-05

Zwrócenie uwagi na zagrożenia dla Bałtyku, edukowanie w zakresie bioróżnorodności, warsztaty z segregacji odpadów adresowane do dzieci – to jedynie wybrane aktywności, których celem jest angażowanie i edukowanie lokalnych społeczności przez firmę ROBYG. Troska o planetę musi dzisiaj dotyczyć nie tylko wprowadzania proekologicznych rozwiązań w ramach inwestycji – musi wykraczać znacznie dalej i stanowić cel strategiczny dla branży deweloperskiej.

49 proc. Polek i Polaków chciałoby robić więcej, żeby chronić środowisko naturalne, ale nie wie, od czego zacząć – wynika z raportu organizacji Carbon Footprint Foundation. Dlatego też rynek deweloperski powinien przystąpić do działań dotyczących już nie tylko wprowadzania innowacyjnych proekologicznych rozwiązań na budowanych osiedlach, ale także kultywowania idei zrównoważonego rozwoju przez edukowanie obecnych i przyszłych mieszkańców.

– Mamy dużą świadomość zmian zachodzących na świecie i ich wpływu na przyszłe pokolenia. Kształtując przestrzeń, czujemy się w obowiązku o nią dbać. Dlatego podejmujemy działania zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Organizujemy proekologiczne akcje i edukujemy społeczność jak dbać o środowisko, a w swoich inwestycjach korzystamy z energooszczędnych oraz niskoemisyjnych rozwiązań, a także wykorzystujemy materiały przyjazne środowisku. Wprowadziliśmy ROBYG Green Standard – zarówno dla klientów, jak i dla projektantów i architektów by mieć pewność, że preferowane przez nas rozwiązania i udogodnienia będą dostępne na wszystkich naszych osiedlach. Wierzymy, że bezpieczeństwo i ekologia to czynniki, które wyznaczają nowe nurty w budownictwie – mówi Anna Wojciechowska, head of ESG w ROBYG.

Od problemu do edukacji

Każdy z nas może dołożyć swoją cegiełkę do poprawy stanu przyrody i klimatu. Dlatego akcje zorganizowane w kilku ostatnich latach przez ROBYG miały na celu zaangażowanie i edukację lokalnych społeczności, włącznie z ich najmłodszymi członkami. Działania skupiały się wokół różnorodnych aspektów ochrony środowiska i pokazywały, jak wiele można jeszcze zrobić. To odpowiedź na problemy zauważone zarówno przez ekologów, jak i samego dewelopera. Poniższe aktywności wpisują się również w strategię ESG ROBYG, obejmującą zagadnienia środowiska naturalnego, społeczeństwa i ładu korporacyjnego.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Pierwszym przykładem może być najnowsza akcja „Spacer dla Bałtyku – pomagamy, bo sprzątamy!”, mająca na celu zwrócenie uwagi na zagrożenia, z którymi mierzy się Morze Bałtyckie: od postępującej eutrofizacji po zanieczyszczenie plastikiem. ROBYG zachęca do sprzątania trójmiejskich plaż, by ograniczyć ilość zalegających tam śmieci i uwrażliwić lokalną społeczność na problem. Mechanizm jest prosty: każdy, kto zamieści w swoich social mediach zdjęcie z porządkowania nadmorskich terenów, oznaczy ROBYG i doda w opisie hasztag #spacerdlabałtyku, będzie mógł odebrać atrakcyjne nagrody w biurach sprzedaży. Przygotowując się do akcji, firma skorzystała z wiedzy ekspertki z Morskiego Instytutu Rybackiego – Państwowego Instytutu Badawczego, która pomogła zdiagnozować problem i zaproponować adekwatne rozwiązania.

Od ponad 2 lat deweloper angażuje się w promocję bioróżnorodności. Szereg działań w tym zakresie prowadzonych jest pod nazwą „Z miłości do bioróżnorodności”. Akcja ta została wyróżniona przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu jako przykład dobrych praktyk – tworzenie łąk kwietnych na osiedlach oraz edukowanie w tym zakresie. Łąki są azylem dla owadów i miejscem pracy zapylaczy. Poprawiają też mikroklimat na terenach miejskich, dzięki czemu podnoszą komfort życia mieszkańców i obniżają temperaturę powietrza, która osiąga w skali globalnej rekordowe wartości. Ponad 50 szkół w Polsce i wszyscy chętni mieszkańcy miast, gdzie buduje ROBYG, otrzymali nasiona łąki kwietnej. Akcja miała na celu m.in. zwrócenie uwagi na problem miejskich wysp ciepła i pokazanie, że każdy może im przeciwdziałać. W efekcie w całej Polsce powstało tysiące nanołączek, co jest niezwykle ważne również w kontekście globalnego problemu wymierania pszczół.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Bardzo istotna jest też współpraca dewelopera z lokalnymi instytucjami, które swoją wiedzą i doświadczeniem mogą wspierać podejmowane inicjatywy. Dlatego w ubiegłym roku ROBYG zaprosił do współpracy Zakład Zagospodarowania Odpadów w Poznaniu oraz Centrum Inicjatyw Lokalnych Piątkowo Zachód, aby przeprowadzić bezpłatne warsztaty dla dzieci dotyczące segregacji odpadów i zwrócić uwagę na problem zanieczyszczeń w miastach. Część edukacyjna została uzupełniona o praktyczne ćwiczenia i warsztaty upcyklingowe, połączone z tematyką wspierania bioróżnorodności.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Innym przykładem zaangażowania w ekologiczne inicjatywy jest Tydzień Ochrony Środowiska w ROBYG, podczas którego klienci otrzymali drzewka tlenowe, mające wyjątkowe właściwości i produkujące nawet 10 razy więcej tlenu niż inne gatunki drzew liściastych.

Zielony standard na osiedlach

Powyższe inicjatywy są częścią działalności dewelopera usystematyzowanej w strategii ESG – obejmującej wdrożenie niskoemisyjnych rozwiązań na osiedlach (Zielony Standard ROBYG), realizację koncepcji 15-minutowego miasta czy ochronę wód i bioróżnorodności.

– Nie moglibyśmy oczekiwać od społeczeństwa zaangażowania na rzecz środowiska i zmiany nawyków, gdybyśmy sami nie podejmowali działań poprawiających stan planety. Podstawą są tu otwartość i wiarygodność. Dołączając do Europejskiego Paktu na rzecz Klimatu, zobowiązaliśmy się do ujawniania informacji z zakresu ESG. O swoich celach i przyszłych działaniach mówimy wprost i konkretnie, można więc łatwo je zweryfikować. Jednym z kluczowych założeń naszej strategii jest osiągnięcie 100% energii odnawialnej w procesach budowlanych do końca 2024 roku. Wprowadzamy rozwiązania Smart House firmy Keemple, które obniżają koszty nawet o 30%. Mamy nadzieję, że wkrótce podobne inicjatywy będą standardem w całej branży deweloperskiej – dodaje Anna Wojciechowska.

W tym roku ROBYG kontynuuje obraną drogę i zwraca szczególną uwagę na odpowiedzialną gospodarkę wodną, w tym projekty związane z ochroną wód i bioróżnorodności. Konsekwentnie będą realizowane kolejne działania edukacyjne skierowane do dzieci w wieku szkolnym oraz mieszkańców osiedli, których celem będzie tworzenie przyjaznych przestrzeni dla ludzi i planety.