Cropp wykorzystał w promocji godzinę śmierci papieża. Reklamę szybko wycofano

Cropp wykorzystał w promocji godzinę śmierci papieża. Reklamę szybko wycofano
Cropp zaproponował rabat dla pierwszych 2137 osób, które skorzystają z kodu promocyjnego. Dodatkowo, marka użyła w komunikacji koloru żółtego. Te powiązania z Janem Pawłem II nie spodobały się znacznej części internautów. Sklep wycofał się z promocji.
O autorze
1 min czytania 2023-06-12

Cropp to polska sieć sklepów, która należy do spółki LPP S.A. Marka znana jest z kolekcji ubrań, obuwia i akcesoriów w stylu streetwearowym. Produkty skierowane są głównie do młodych pokoleń. 

W jednej z ostatnich promocji dostępnych w sklepie internetowym, pojawił się komunikat: „30 proc. na produkty nieprzecenione przy zakupach powyżej 99 PLN dla pierwszych 2137 osób! Twój kod to: YELLOW30„. 

Internauci od razu doszukali się w nim powiązań z papieżem Janem Pawłem II. Przede wszystkim liczba „2137” nawiązuje do godziny jego śmierci, czyli 21:37. Z kolei wykorzystany w promocji kolor żółty odnosi się do koloru skóry papieża, ale także do barw Watykanu, którego flaga jest żółto-biała.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

fot. screen ze sklepu internetowego Cropp

Liczba „2137” jest powszechnie używana wśród młodzieży i ma charakter prześmiewczy. Młode pokolenie wyśmiewa papieża i to, jakim kultem jest otoczona jego postać w Polsce.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Akcja wywołała kontrowersje w mediach społecznościowych. Pojawiło się wiele nieprzychylnych komentarzy. Po kilku godzinach, treść komunikatu promocyjnego na stronie Cropp została zmieniona na: „30 proc. na produkty nieprzecenione przy zakupach powyżej 99 PLN dla pierwszych 2000 osób! Twój kod to: YELLOW30″.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS Zara będzie naprawiać używane ubrania

Zara chce iść w ślady Patagonii i stawia na ekologię. Sieć ogłosiła, że uruchamia usługę, która pozwoli klientom na sprzedaż, naprawę lub oddanie marce używanych ubrań. Opcja jest dostępna w Wielkiej Brytanii. 

PS 2 Połączenie mody i popkultury we współpracy Lacoste i Netflix

Lacoste stworzył kolekcję ubrań we współpracy z portalem streamingowym Netflix. Wykorzystano w niej motywy z ośmiu popularnych seriali: „Stranger Things”, „Bridgertonowie”, „Lupin”, „Dom z papieru”, „Wiedźmin”, „Sex Education”, „Cień i kość” czy „Szkoła dla elity”.