Warka Radler po raz trzeci

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Warka Radler po raz trzeci

Wprowadzony w tym roku trzeci wariant Warki Radler po raz kolejny zapewnił Grupie Żywiec pozycję lidera w segmencie radlerów.

Według statystyk Polak wypija rocznie ok. 96 litrów piwa, co nie tylko plasuje nas w czołówce Europy i świata, ale powoduje, że producenci piwa szukają możliwości wzrostu w innych obszarach i kategoriach produktowych. Innowacja produktowa, jaką są radlery, których korzenie wywodzą się z klasycznej niemieckiej receptury okazały się świetną strategią rozwoju. Trzeci sezon Warki Radler, lidera kategorii, potwierdza, że źródeł wzrostu trzeba dziś szukać w uważnej analizie trendów i zachowań konsumenckich. Sukces radlera od Warki lansuje też Grupę Żywiec na liście firm, które potrafią skutecznie przełożyć tę wiedzę na szukanie nowych ścieżek rozwoju.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Polacy pokochali radlery

 Radler - klasyczny mix piwa z owocową lemoniadą - pojawił się na polskim rynku w 2012 r.i okazał się wielkim hitem, a Warka Radler została niekwestionowanym liderem tej kategorii. Rok później do cytrynowegodołączył wariant jabłkowy – i powtórzył sukces poprzednika. Oba warianty w sezonie 2013 stanowiły łącznie ponad 50 proc. sprzedaży segmentu radlerów w Polsce.

Kolejny wariant: cytrynowa Warka Radler 0,0 proc. wprowadzona na rynek w kwietniu 2014 r. jako pierwszy bezalkoholowy radler w Polsce, była jednak odmienną propozycją, wymagającą od firmy zupełnie nowego podejścia. Napój o zawartości alkoholu 0,0 proc. z jednej strony rozszerzał rodzinę lidera, z drugiej przesuwał pole walki o miejsce na półce i w koszyku konsumenta w zupełnie nowe obszary: do kategorii napojów bezalkoholowych. Zgodnie z prawem, ze względu na pochodzenie od marki alkoholowej, pozbawiał ją jednak możliwości prowadzenia działań reklamowych z wyjątkiem sponsoringu. Wprowadzeniu towarzyszyły więc ogólnopolskie działania samplingowe, prowadzone jednak przy założeniu, że powinny być adresowane wyłącznie do osób dorosłych oraz kampania sponsoringowa, której celem było zbudowanie znajomości marki i zachęcenie konsumentów do odkrycia nowej kategorii.

Nisza dla 9 milionów konsumentów

Nowy napój bezalkoholowy zdobył zainteresowanie zarówno tych, którzy do tej pory nie pili piwa, jak i piwoszy: w tym roku po radlera sięgnęło o11 proc. więcej konsumentów napojów gazowanych niż w roku 2013 r., (łącznie 64 proc. użytkowników tej kategorii deklarowało w sierpniu 2014 r., że spróbowało radlera, badanie Omnibus, Ipsos, lipiec 2014, Polacy 18-65).Zgodnie z oczekiwaniami producenta, okazał się atrakcyjną propozycją, ponieważ nie tylko nie zawiera alkoholu (zawartość 0,0 proc.), ale jest też mniej słodki i bardziej orzeźwiający niż tradycyjne gazowane napoje gazowane.

Warkę Radler 0,0 proc. docenili także dotychczasowi konsumenci Warki Radler 2 proc.. Wyzwaniem było jednak pokazanie zupełnie nowych okazji, podczas których można sięgać po bezalkoholowego radlera. Zadaniem marketingu było przekonanie konsumentów, że Warka Radler 0,0 proc. orzeźwia wszędzie i bez żadnych ograniczeń: w ciągu dnia, podczas aktywności rekreacyjnych czy w podróży.

Krok do przodu

„Dla firmy zajmującej się produkcją i sprzedażą alkoholu, rozszerzanie oferty o bezalkoholową Warkę Radler 0,0 proc. nie było oczywistą decyzją, okazało się jednak trafną decyzją biznesową. Ten sukces jest dla nas kolejnym już sygnałem, że innowacyjne myślenie o biznesie jest dziś najbardziej skuteczną strategią budowania wartości firmy. Podczas pracy nad projektem rozszerzenia linii o bezalkoholowego radlera wykorzystaliśmy fakt, że konsumenci są coraz bardziej otwarci na piwne nowości i poszukują napojów o mniejszej zawartości alkoholu. Dzięki temu, że postanowiliśmy pójść krok naprzód i przygotować propozycję także dla tych, którzy alkoholu nie piją wcale, Warka Radler utrzymała swoją pozycję lidera w segmencie miksów piwnych”. - mówi Małgorzata Lubelska, członek zarządu Grupy Żywiec S.A.

Podobnie jak w ubiegłych latach przy wprowadzaniu wariantów alkoholowych Warki Radler, już w szczycie sezonu piwnego zrealizowano przyjęty dla nowego wariantu plan na cały rok. Nowy produkt powtórzył też sukces poprzednich wariantów po ich wprowadzeniu pod kątem innych wskaźników. W sierpniu 2014 r. już 86 proc. wszystkich dorosłych konsumentów w Polsce deklarowało znajomość markiwariantu 0,0 proc., a 36 proc. także rzeczywisty kontakt z Warką Radler 0,0 proc.. To przekłada się na wyniki sprzedaży: Grupa Żywiec jest nie tylko liderem rynku w kategorii radlerów, ale sprzedaje więcej Warki Radler niż wszyscy pozostali producenci radlerów w Polsce łącznie (51 proc. udziałów w sierpniu 2014 r. dane: Grupa Żywiec za Nielsen - Panel Handlu Detalicznego, udziały wolumenowe, w okresie VIII 2014 w kategorii radlerów).

Sukces Warki Radler 0,0 proc. wychodzi daleko poza granice kraju. Jest to dzisiaj największy bezalkoholowy radler w Grupie HEINEKEN, zarówno pod względem dynamiki wzrostu, jak i pod względem wielkości sprzedaży.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij