Artystyczne kody QR – nowy trend w świecie AI

Artystyczne kody QR – nowy trend w świecie AI
Entuzjaści sztucznej inteligencji dali się ponieść nowemu trendowi – zajęli się generowaniem artystycznych kodów QR, które wyglądają jak małe dzieła sztuki. Oczywiście takie kody są cały czas funkcjonale i przenoszą użytkowników na konkretne strony internetowe. Jak je zrobić?
O autorze
1 min czytania 2023-06-21

Bloger Awais Khan opublikował na swoim profilu na Linkedinie zbiór fascynujących, artystycznych kodów QR, które zostały wygenerowane przez sztuczną inteligencję (źródłem był Reddit). Takie ilustrowane kody mają być alternatywą dla prostych i nudnych kodów QR, które teraz możemy zobaczyć na opakowaniach produktów, materiałach reklamowych itd.

źródło: Awais Khan/ Linkedin

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

źródło: Awais Khan/ Linkedin

Pierwsze artystyczne kody QR pojawiły się w mediach społecznościowych na początku czerwca 2023 r., kiedy to użytkownik Reddita o nazwie nhciao jako pierwszy opublikował zestaw przyciągających wzrok kodów QR wykonanych z wykorzystaniem tradycyjnych chińskich wzorów. Internautom od razu spodobał się pomysł tworzenia dekoracyjnych kodów i szybko swoich sił zaczęły próbować kolejne osoby.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Oczywiście o takiej grafice możemy powiedzieć, że jest udana, jeśli będzie działać – tu ważne jest zachowanie czytelności, aby aparaty fotograficzne w smartfonach mogły wyłapać wpleciony w ilustrację kod. Do stworzenia takiego kodu można wykorzystać Midjourney i inne zwykłe narzędzia AI.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Szczegółową instrukcję znajdziecie na stronie QR Diffusion.

źródło: Awais Khan/ Linkedin

źródło: Awais Khan/ Linkedin

PS 54 proc. konsumentów skanuje QR kody, by dowiedzieć się więcej o produkcie

Polacy coraz powszechniej używają kodów QR – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie MediaHub Poland przez Instytut Badań Pollster. Do regularnego używania QR kodów przyznaje się 61% badanych, a aż 54%konsumentów skanuje je na opakowaniach produktów, by dowiedzieć się czegoś więcej.