fot. Fortnite
Być może czasy świetności Fortnite już minęły, ale nadal jest on przestrzenią, w którą inwestują marki. To właśnie w tej grze firmy tworzą swoje wirtualne światy. Co jakiś czas pojawia się zatem powód, by zajrzeć na serwery platformy.
Zobacz również
Tym razem również się taki pojawił, ponieważ Nike ruszyło z „Airphorią”, czyli własną wyspą, która powstała przy współpracy z Unreal Editor for Fortnite (UEFN). Gracze mogą na niej zakupić specjalną kolekcję ubrań, butów i dodatkowych przedmiotów dla swoich awatarów. Są to m.in.: plecaki, kilofy czy ekran wczytywania.
fot. Fortnite
Użytkownicy mogą także wziąć udział w grze, w trakcie której wyruszają na polowanie, odzyskują utracone Air Max Grails i mają szansę zdobyć nagrodę, jaką są Air Max 1 ’86 Back Bling. Na wyspie można odkryć różne strefy, takie jak np. „Stacja 97”, „Wieża Butpudełkowa” i „Max Muzeum”.
Światowy Dzień Książki 2025. Marketerzy polecają swoje ulubione lektury
Słuchaj podcastu NowyMarketing
fot. Fortnite
„Airphoria” będzie dostępna na Fortnite do 28 czerwca. Wszyscy gracze, którzy spędzą na wyspie co najmniej 10 minut, otrzymają plecak Air Max 1 ’86.
Przestrzeń wirtualną połączono z rzeczywistością. Na stronie Nike uruchomiono sprzedaż limitowanej edycji odzieży oraz obuwia inspirowanej „Airphorią”. Produkty są dostępne jedynie w Ameryce Północnej.
– Airphoria stanowi nowe, wciągające doświadczenie dla Nike, ponieważ wzmacnia jej wysiłki w zakresie gier i produktów wirtualnych. Zawsze szukamy autentycznych sposobów na pogłębienie naszej więzi z fanami, rozszerzenie punktów dostępu do Nike w całym naszym cyfrowym ekosystemie oraz zaszczepienie miłości do sportu i zabawy. Co więcej, Nike jest jedną z pierwszych marek, które korzystają z Edytora Unreal firmy Epic Games aby Fortnite zbudował Airphoria, torując drogę do dalszego partnerstwa, które jeszcze bardziej odblokuje przyszłość gier – powiedział Ron Faris, wiceprezes/dyrektor generalny Nike Virtual Studios.
Na wyspę „Airphoria” można trafić przez „Odkrycia” lub za pośrednictwem kodu: 2118-5342-7190!
PS Wirtualna wyspa Coachelli w grze Fortnite
Swoją wyspę w Fortnite stworzyła także Coachella. Na wyspie gracze mogli wirtualnie dołączyć do popularnego festiwalu muzycznego.
PS 2 Heinz stworzył wyspę Fortnite, aby zwrócić uwagę na pogarszający się stan zdrowia gleby na świecie
Marki tworzą swoje wirtualne przestrzenie również w celach edukacyjnych. W taki sposób marka Heinz wykorzystała fakt wkroczenia na Fortnite. Wyspę zaprojektowano tak, aby edukować konsumentów na temat fundamentalnej roli, jaką odgrywa zdrowa gleba.