Olaplex walczy z kulturą podróbek na TikToku

Olaplex walczy z kulturą podróbek na TikToku
Marka Olaplex, znana z tworzenia kosmetyków premium do pielęgnacji włosów, postanowiła zawalczyć z kulturą podróbek lansowaną na TikToku i…wypuściła fikcyjny produkt Oladupé. Przy okazji CEO marki, Charlotte Watson, omówiła strategię marketingową przewidzianą specjalnie na tę okazję.
O autorze
2 min czytania 2023-10-16

Częste poszukiwanie przez konsumentów tańszych zamienników droższych produktów nie jest żadną nowością Takie praktyki mają miejsce już od dawna, ale dopiero w chwili wzrostu popularności TikToka, zdecydowanie przybrały na sile. Przed marketerami i specjalistami od wizerunku stawia to nie lada wyzwanie, bo muszą mierzyć się z ryzykiem utraty sprzedaży. Marka Olaplex, która w sierpniu zanotowała straty z przychodów na poziomie 48%,  podeszła do rozwiązania tego problemu w niezwykle sprytny sposób – stwierdzając, że jeżeli ktokolwiek ma ich zduplikować, to będą to oni sami. 

Influencerzy wybrani przez markę mieli za zadanie dotrzeć do globalnych społeczności zainteresowanych profesjonalną pielęgnacją włosów i jak najmocniej ugruntować koncepcję powstałego duplikatu. Celem dodatkowego uwiarygodnienia stało się zaangażowanie w akcję Taylor Madison, która niemalże do złudzenia przypomina…Kylie Jenner.

25 września, z pomocą specjalnie opłaconych internetowych twórców, rozpoczęła się oficjalna kampania unboxingowa wokół nowego, fikcyjnego produktu Oladupé. Produkt, będący w rzeczywistości przepakowaną butelką dobrze znanego Olaplex No. 3, miał na celu pokazanie, jak często marka zostaje oszukiwana w przestrzeni social mediów. Przy okazji startu akcji powstał też specjalny hasztag, #olaplexdupe, który w zaledwie kilka dni uzyskał zawrotną ilość 5,5 miliona wyświetleń. 

Kilka dni po oficjalnym debiucie fikcyjnego produktu, marka ujawniła prawdę kryjącą się za całością kampanii, publikując oficjalny post w social mediach. Zaplanowana akcja marketingowa powstała przy pomocy agencji Movers+Shakers. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Kampania promująca fikcyjny produkt Oladupé do końca dnia w środę, 04.10, uzyskała 20,1 miliona wyświetleń i 24 miliony wyświetleń dedykowanego hasztagu #oladupe. 

Według Lisy Bobroff, wiceprezes ds. globalnej komunikacji i zaangażowania konsumentów w Olaplex, kampania ogarnęła swoim zasięgiem nie tylko Stany Zjednoczone, co było pierwotnie planowane, ale też Wielką Brytanię, Kanadę, Australię i Francję, co stanowi dla marki ogromny sukces. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Obserwowanie trendów społecznych pozwala marce Olaplex działać nie tylko sprawnie, ale też bardzo sprytnie pod względem marketingowym. Przykładowo, w 2022 roku, marka zauważyła pojawiający się na TikToku hasztag #olaplexbun, który był stosowany przez użytkowników w nagraniach ukazujących najróżniejsze sposoby upinania koków. Olaplex szybko wykorzystało ten trend, tworząc swój pierwszy oficjalny ruch marketingowy na tej platformie, czyli #olaflex – pod tym hasztagiem użytkownicy publikowali nagrania, w których pokazywali się przed i po użyciu kosmetyków marki. W ciągu 72 godzin od rozpoczęcia kampanii, hasztag zanotował ilość wyświetleń na poziomie 3 miliardów. 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Działania Olaplex pokazują, jak ogromny potencjał tkwi w TikToku, w tym przypadku szczególnie biorąc pod uwagę popularność udostępnianych tam treści dotyczących włosów – sam hasztag #hairtok ma ponad 86 miliardów wyświetleń!  

PS USA idą na wojnę z podróbkami sprzedawanymi w sieci

Nowe przepisy nakazują platformom Amazon czy Facebook przekazywanie służbom danych detalicznych sprzedawców. Wszystko to w myśl walki z internetowymi gangami, które oferują podrabiane towary. 

PS2 Ruszyła kampania „Żyj oryginalnie” przeciwko kupowaniu podróbek 

Fundacja Forum Konsumentów ruszyła z kampanią „Żyj oryginalnie. Podrobione produkty. Podrobiony styl.” Akcja podkreśla, że przez rynek podrobionych produktów tracą nie tylko marki i budżet państwa, ale również sami konsumenci.