Jedzenie uszczęśliwia? Burger King w halloweenowej kampanii udowadnia, że nie tylko. Może też wywołać gęsią skórkę

Jedzenie uszczęśliwia? Burger King w halloweenowej kampanii udowadnia, że nie tylko. Może też wywołać gęsią skórkę
Sieć fast foodów o międzynarodowym zasięgu — Burger King, postawiła w tym roku na niecodzienną kampanię reklamową z okazji Halloween. Francuscy konsumenci zostali zaskoczeni akcją pod hasłem A.I.LLOWEEN, przygotowaną przy wykorzystaniu sztucznej inteligencji.
O autorze
1 min czytania 2023-11-03

fot. Facebook

Co może być strasznego w wyjściu na ulubionego burgera i świeżo smażone frytki? Francuski Burger King przekonuje, że więcej niż nam się wydaje. W najnowszym video pt. „A.I.LLOWEEN” twórcy wyjątkowo umiejętnie korzystają z możliwości, jakie daje sztuczna inteligencja i w ten sposób prezentują internautom nieco ponad pół minuty rodem z horroru.

Na pozór zwyczajni klienci Burger Kinga, już po kilku chwilach okazują się kreaturami niczym z najgorszych koszmarów. Brakujące kończyny? A może „coś ekstra”, czyli choćby kolejna para dłoni (w sam raz do zjedzenia dwuch burgerów na raz)? Dla AI w zasadzie nie ma ograniczeń. Cel jest jeden — wzbudzić w widzach poczucie niepokoju i wyraźnego dyskomfortu.

Poza obrazem, marketingowcy Burger Kinga postawili również na muzykę. Ta przywodzi na myśl upiorny cyrk albo zepsutą pozytywkę, które z całą pewnością nie wywołają na naszych twarzach uśmiechów.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Źródło: YouTube

AI w marketingu — coraz wyraźniej widoczna

Motyw wykorzystania sztucznej inteligencji w branży reklamowej z tygodnia na tydzień staje się coraz bardziej aktualny. Algorytmy, gotowe schematy, rozwiązania bazujące na powtarzalnych zachowaniach internautów (a co za tym idzie — potencjalnych klientów)… Wszystko to prowadzi do coraz intensywniejszego wdrażania AI w działania reklamowe.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Obok niewątpliwych zalet takich działań, pojawiają się również liczne wątpliwości choćby natury etycznej. Czy sztuczna inteligencja, chatboty i zaawansowane technologicznie mechanizmy już niebawem zastąpią copywriterów i grafików? Tego nie wiemy, jednak korzystając z najnowszych rozwiązań, warto nie rezygnować całkowicie z czynnika ludzkiego i wciąż wzbogacać tworzone kreacje o pomysły pracowników. W przeciwnym wypadku może nas bowiem czekać scenariusz równie przerażający, co halloweenowe video francuskiego Burger Kinga.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

A jeśli szukacie kolejnych inspiracji na halloweenowe kampanie reklamowe, sprawdźcie nasz przegląd najciekawszych kreacji

PS Doritos stworzył funkcję AI niwelującą odgłos chrupania

Sztuczna inteligencja okazuje się pomocna dla firm i przedsiębiorstw w wielu kwestiach. Generuje obrazy reklamowe, teksty, pliki dźwiękowe, jednak jak się okazuje, to nie wszystkie jej możliwości.

PS2 Na co uważać, wykorzystując AI w marketingu?

Sztuczna inteligencja staje się narzędziem codziennego użytku. Pomaga copywriterom, grafikom, analizuje dane, tłumaczy prezentacje, wspiera research. Nawet osoby, które obawiają się, że AI odbierze im pracę, widzą potencjał sztucznej inteligencji. Jednak pod płaszczem produktywności i efektywności, kryje się kilka prawnych ryzyk.