Chiński producent sprzętu do hodowli zwierząt jak Bank Pekao SA? Logo nie pozostawia złudzeń

Chiński producent sprzętu do hodowli zwierząt jak Bank Pekao SA? Logo nie pozostawia złudzeń
Na początku tygodnia sieć obiegła informacja na temat wykorzystywania logo Banku Pekao SA przez jedną z chińskich firm. O inspiracji nie ma mowy, bowiem znak jest wierną kopią dobrze znanego wizerunku żubra. Co na to przedstawiciele polskiego banku?
O autorze
1 min czytania 2023-11-22

fot. X

Po raz pierwszy informacja o tym, że chiński producent sprzętu do hodowli zwierząt wykorzystuje logo Banku Pekao SA, pojawiła się 21 listopada br. na platformie X (dawniej Twitter). Autor posta zauważa, że logo znane z materiałów polskiego banku w przypadku chińskiej firmy pojawia się zarówno na jej stronie internetowej, jak i w mediach społecznościowych. Okazuje się, że sytuacja trwa od kilku lat, a przedstawiciele Banku Pekao SA są go świadomi.

Sprawa jest nam znana i podjęliśmy już odpowiednie działania — twierdzi Paweł Jurek, rzecznik prasowy Banku Pekao SA.

Dotychczas nie wiadomo jednak, jakie dokładnie działania Jurek miał na myśli.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

fot. Facebook

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Pekao SA wraca do żubra

Historia logo banku Pekao SA z wizerunkiem żubra rozpoczęła się jeszcze w 1997 roku. Znak widniał w materiałach promocyjnych przez kolejnych 15 lat, a następnie został zastąpiony przez branding grupy UniCredit, do którego w 2012 roku dołączył Bank Pekao SA. Na powrót żubra, w zmienionych — biało-czerwonych barwach — klienci musieli poczekać do 2017 roku.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

fot. X

Co ciekawe, chińska firma ShanDong Tengyue Shangqingtai Agriculture and Animal Husbandry Machinery Technology Co., Ltd. korzysta z kopii logo Pekao SA co najmniej od sierpnia 2018 roku. Proceder rozpoczął się więc już po tym, jak polski bank powrócił do tradycyjnej identyfikacji wizualnej.

PS Bank Pekao SA z kampanią promocyjną złotej karty do Konta Przekorzystnego

Wielokanałowa kampania przygotowana przez Leo Burnett dla Banku Pekao S.A., ma na celu promowanie wakacyjnej oferty banku. Agencja kreatywna odpowiada za strategię, kreację i realizację działań w telewizji, na nośnikach reklamy zewnętrznej oraz w placówkach banku.

PS2 Andrzej Pągowski tworzy logo na podstawie „gotowca”, a STGU oskarża artystę o psucie wizerunku branży

Znanemu grafikowi zarzuca się niedbałość i bezrefleksyjność przy tworzeniu nowego logo dla Polskiego Związku Łowieckiego. Stanowisko Stowarzyszenia Twórców Grafiki Użytkowej zostało poparte przez grono specjalistów i internautów.