Nowa ustawa o prawach konsumenta a obowiązki informacyjne e-sklepów

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Nowa ustawa o prawach konsumenta a obowiązki informacyjne e-sklepów

Już za niecałe 2 miesiące wchodzi w życie nowa ustawa o prawach konsumenta. Nowe przepisy wymagają wprowadzenia wielu zmian zarówno w regulaminie, jak i na innych podstronach sklepu.

Trusted Shops, firma specjalizująca się w certyfikacji sklepów internetowych, przygotowała specjalny poradnik Nowe obowiązki informacyjne sprzedawców internetowych. Eksperci wyjaśniają w nim, w jaki sposóbwprowadzić w sklepie internetowym wymagane w ustawie zmiany w zakresie obowiązków informacyjnych.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

1. Informacje na temat sprzedającego

Przedsiębiorca powinien zamieścić na stronie sklepu internetowego informacje o firmie oraz prowadzonej działalności. Należy uwzględnić wszelkie dane potrzebne do zidentyfikowania firmy, w tym adres przedsiębiorstwa oraz adres e-mail.

2. Oferowane produkty

Na stronie sklepu należy zamieścić dokładne informacje o głównych cechach sprzedawanych towarów i świadczonych usług. W zależności od asortymentu i rodzaju sprzedawanych w e-sklepie produktów, mogą istnieć dodatkowe obowiązki informacyjne, które nakładają specjalne regulacje prawne. Warto zadbać o poprawne i szczegółowe opisy by uniknąć konsekwencji prawnych i zachęcić konsumentów do zakupów.

3. Koszty

Konsument powinien zostać poinformowany o wszelkich kosztach związanych z zakupem, takich jak kwota brutto towaru, opłata za dostarczenie przesyłki czy usługi pocztowe. W sklepie internetowym musi się też znaleźć informacja o dostępnych metodach płatności i terminie zapłaty. 

4. Sposób dostawy i czas realizacji zamówienia

Kupujący powinien również wiedzieć, w jaki sposób zostaniezrealizowane zamówienie. Czy przesyłka będzie dostarczona za pośrednictwem Poczty Polskiej, kuriera czy też innego pośrednika. Należy też zamieścić informację o przewidywanym terminie dostawy, wliczając w to czas realizacji zamówienia zarówno po stronie sklepu, jak i pośrednika.

5. Odstąpienie od umowy

Nowa ustawa o prawach konsumenta znacznie poszerzy obowiązki informacyjne w zakresie prawa do odstąpienia od umowy. Przede wszystkim właściciel sklepu internetowego powinien poinformować kupujących o sposobie i terminie odstąpienia od umowy. Ustawa przewiduje, że jeżeli konsument odpowiednio wcześniej zostanie poinformowany o poniesieniu kosztów odesłania towaru, to w przypadku rezygnacji jest zobowiązany je pokryć. Jeżeli jednak nie będzie stosownej informacji, koszty przesyłki leżą po stronie przedsiębiorcy. Ponadto na stronie sklepu powinien znaleźć się wykaz sytuacji, w których konsument traci prawo do odstąpienia od umowy oraz lista wyjątków w zakresie prawa do odstąpienia od umowy.

6. Proces reklamacji i gwarancja

Konsumenci muszą zostać poinformowani o tym, w jaki sposób mogą składać reklamacje, jak wygląda proces ich rozpatrywania oraz kiedy mogą skorzystać z przysługującej im gwarancji. Wszystkie informacje powinny znaleźć się na stronie e-sklepu. 

Wymogi określające czas i miejsce zamieszczenia na stronie sklepu niezbędnych informacji są dokładnie opisanew poradniku Trusted Shops.

Pełną wersję Poradnika „Nowe obowiązki informacyjne sprzedawców internetowych” można pobrać tutaj.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij