Anna Pogorzelska (Wirtualna Polska): w świecie internetu musisz dać się łatwo znaleźć

Anna Pogorzelska (Wirtualna Polska): w świecie internetu musisz dać się łatwo znaleźć

Tym razem z pytaniami z cyklu Marketingowa 11 zmierzyła się Anna Pogorzelska, z-ca Dyr. Pionu ds. Marketingu, Wirtualna Polska

1. W marketingu internetowym najważniejsze są…

A) Autentyczność – wszystko, co fałszywie powiesz w serwisie X, zostanie zdemaskowane i użyte przeciwko Tobie w serwisach X, Y, Z.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

B) Bycie tam, gdzie konsument – cokolwiek robisz, rób to tak, by być tam, gdzie on. Jednym słowem: w świecie internetu musisz dać się łatwo znaleźć.

C) Content – taki, który rozwiąże problem konsumenta, pomoże mu lepiej wykonywać pracę, polepszy jego życie, pozwoli mu być mądrzejszym, dowcipniejszym, przystojniejszym… ;)

D) Dialog/interakcja – raz, bo konsument tego oczekuje. Dwa, bo jest taka możliwość i nie można tego zlekceważyć.

2. Pierwszy projekt lub kampania które dodały mojej agencji/marce skrzydeł to:

Jeden z pierwszych dużych projektów marketingowych WP.PL to ogólnopolska kampania sprzed 13 lat, z charakterystycznym motywem przewodnim – użytkownicy portalu układają się w napis www.wp.pl. Robiło to wrażenie ;). Równolegle, spotkania internautów na plaży w Sopocie, czyli „Spotkania Przyjaciół Wirtualnej Polski” – wtedy naprawdę było czuć wielką pasję i prawdziwe przywiązanie internautów do naszej marki. Tysiące ludzi, znakomita atmosfera. Dziś pewnie impreza trudna do powtórzenia. Internet stał się codziennością, nie budzi emocji. Z ostatnich projektów, bardzo dużo energii dała nam kampania poczty „A-dresik mam/ A-dresik załóż na WP”. Właśnie zakończyliśmy prace nad akcją promocyjną produktów mobilnych: „Ty i WP.PL… od teraz nierozłączni”. Wierzymy, że będzie to nowe otwarcie. Jako marka, ze świata tradycyjnego internetu powoli przenosimy się do jego mobilnej wersji.

3. Najtrudniejsze zawodowe zadanie/wyzwanie z jakim przyszło mi się zmierzyć to…

To tworzenie zespołu i funkcjonowanie w okresie upadłości, kiedy nie było szans na zatrudnienie nowych ludzi, a pracy było tyle, co zawsze…

4. Projekt marketingowy, z którego jestem najbardziej dumna to…

Jest kilka takich – podkreślam, że to zawsze wynik pracy zespołowej – które mnie bardzo cieszą. Szczególnie satysfakcjonują te, które przynoszą oczekiwane rezultaty, są pozytywnie komentowane przez grupę docelową, branżę, wyróżniane i nagradzane. Wymienię tylko kilka: akcja wizerunkowa „Ściągniesz z nas wszystko”, wspomniany wcześniej produktowy „A-dresik”, czy Zataniści (promocja porównywarki Tanio), niestandardowa kampania programu dla startupów LabStar, czy projekt komunikacji wewnętrznej WPKompas. Niezwykle dumna jestem z mojego zespołu, z którym mam szczęście współpracować. Zaangażowani, kreatywni ludzie, którzy są otwarci na merytoryczne spory oraz walkę na argumenty i obronę własnych przekonań.

5. Kampania, której twórcom najbardziej zazdroszczę, to…

Kampanie, które podziwiam…. ;-) Ostatnio zachwyciły mnie spoty British Airways emitowane podczas Olimpiady w Londynie. Marka zachęcała w nich do NIE korzystania z jej usług i pozostania w domu „Don’t fly. Suport team GB”. Podziwiam decydentów za odwagę, bo nie spotkałam się do tej pory z brandem, który powiedziałby „Hej, nie kupuj teraz mojej kiełbasy/ prezerwatyw/ alkoholu. Enjoy yourself”. Dla mnie rewelacja! 

Doceniam też i lubię wiele kampanii społecznych. Trzy, które mocno utkwiły mi w pamięci i wywołały dreszcze emocji to „Children see, children do” – kampania zrealizowana dla NAPCAN (National Association for the Prevention of Child Abuse and Neglect),

kampania 1% przeprowadzona dla Fundacji Rodzin Adopcyjnych

oraz „Zbieramy na cycki, nowe fryzury i dragi” 

6. Najbardziej obiecujące nowe trendy w e-marketingu to…

Wierzę w internet w komórce i media społecznościowe, ale bez fanatyzmu i zaślepienia w FB.

7. Działania, które są totalnie przereklamowane w e-marketingu to…

Bezkrytyczne traktowanie FB jako remedium na całe zło i synonim mediów społecznościowych.

8. We współpracy na linii agencja – marka najważniejsze są:

Zaufanie, umiejętność słuchania, wzajemny szacunek, no i, oczywiście, kompetencje. Tak po jednej, jak i po drugiej stronie ;-)

9. Swoje inspiracje czerpię z…

Ostatnio bardzo intensywnie z webinarów, książek, „white papers”, wywiadów, rozmów, obserwacji…

10. Gdybym miała sprzedawać polskie koszulki w Chinach, a miałabym nieograniczony budżet na działania e-marketingowe to…

Byłyby to seksowne koszulki nocne tylko dla kobiet ;-). Przeprowadziłabym akcję z wykorzystaniem augmented reality, dzięki której Chinki mogłyby przymierzyć koszulki w wirtualnej przymierzalni, w towarzystwie wirtualnego, polskiego, mega przystojnego… hydraulika ;-). No i do tego jakaś przyjemna mobilna aplikacja na smartfona, w której hydraulik co wieczór przypominałby o założeniu do snu tejże garderoby ;-).

11. Zajmuję się marketingiem dlatego, że…

Uwielbiam to i zawsze było to moim marzeniem. To mnie naprawdę pozytywnie nastraja ;-). Dużo się dzieje i szybko się zmienia. Praca w tym zawodzie wymaga stałego rozwoju, odkrywania, bycia elastycznym. Jednym słowem, nie ma nudy ;).  

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij