– Dzięki internetowi powstało wiele pomysłów biznesowych i nowych zawodów, a niejedno przedsiębiorstwo tylko dzięki niemu będzie w stanie przetrwać i dalej się rozwijać. Dla wielu osób zaskoczeniem będzie fakt, że dzięki temu medium XXI wieku gospodarka cyfrowa ma obecnie większy udział w PKB niż rolnictwo czy górnictwo. Adaptacja cyfrowa jest obecnie zjawiskiem naturalnym, którego nie można zatrzymać. Należy ją więc zrozumieć i wykorzystać szansę, jaką daje. – mówi Włodzimierz Schmidt, prezes zarządu, IAB Polska
Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska wraz z partnerami projektu pragnie przybliżyć szerokiemu gronu przedsiębiorców zakres jego możliwości oraz wagę w najważniejszych obszarach działalności.
Zobacz również
– To już kolejny raport będący owocem długoletniej współpracy pomiędzy IAB i PwC. Tym razem wspólnie zastanawialiśmy się nad perspektywami rozwoju różnych segmentów gospodarki internetowej oraz nad rolą, jaką internet pełni w naszym życiu ekonomicznym. Dzięki internetowi maleją koszty transakcyjne, rośnie poziom konkurencyjności rynków, w niewiarygodny sposób wrasta nie tylko dostęp do informacji, ale również możliwości jej wytworzenia i przechowywania. Jednak nie uwzględniając nawet tych aspektów, doskonale widać rosnącą rolę sieci w naszej gospodarce. Przeciętny Polak, wliczając w to osoby starsze i dzieci, wydaje już – używając tylko myszki i klawiatury – ponad 1000 złotych rocznie. Odsetek firm, których „nie ma w sieci” nie przekracza 5 proc. Już same te dane czynią branżę internetową jednym z większych sektorów gospodarki w Polsce. – komentuje Mateusz Walewski, Senior Economist, PwC.
Na potrzeby raportu IIBR (Grupa IQS) zrealizował dwa projekty badawcze przygotowane przez PwC we współpracy z IAB Polska: z internautami oraz przedsiębiorstwami. Wśród partnerów pierwszego z projektów – skupiającego się na znaczeniu transakcji dokonywanych w internecie dla ogólnego poziomu konsumpcji w Polsce – znaleźli się następujący wydawcy: Ad!Vice, GG Network, Goldbach Audience, Grupa Gazeta.pl, Interia, Onet oraz Grupa WP. Partnerem drugiego badania, dzięki któremu możliwe było określenie skali wykorzystania internetu w polskim biznesie, była Panorama Firm, która udostępniła bazy danych przygotowane specjalnie na tę okazję.
Sponsorem strategicznym wydania jest Polska Grupa Energetyczna (PGE).
Światowy Dzień Książki 2025. Marketerzy polecają swoje ulubione lektury
Słuchaj podcastu NowyMarketing