58% Polaków nie słyszało o zakupach grupowych - badanie i infografika Socializer i Research.NK

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
58% Polaków nie słyszało o zakupach grupowych - badanie i infografika Socializer i Research.NK

Research.NK i Socializer opublikowały wyniki badania dotyczącego zakupów grupowych, które zostało wykonane w marcu 2012.

Choć o zakupach grupowych było wielokrotnie głośno w mediach, okazuje się, że jak dotąd tylko 42 proc. Polaków słyszało o takiej formie nabywania produktów po niższej cenie. Co ciekawe, im starsi byli respondenci, tym większa była wśród nich świadomość istnienia zakupów grupowych. Największa z nich (52 proc.) wystąpiła wśród grupy od 60 do 75 lat.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Świadomość istnienia zakupów grupowych jest dużo wyższa niż korzystanie z nich. Jedynie 11 proc. Polaków skorzystało z takiej formy nabywania produktów po niższych cenach. Zdecydowanie najbardziej rozpoznawalnym serwisem stał się Groupon, który jest znany niemal 32 proc. respondentów. Trzykrotnie mniejszą rozpoznawalnością mogą cieszyć się Citeam i Gruper.

- Warto zauważyć, że tzw. serwisy zakupów grupowych tak naprawdę niewiele mają wspólnego z "kupowaniem razem z innymi". Stanowią po prostu usługę dystrybucji kuponów zniżkowych przez internet, a te nie są u nas tak popularne jak np. na zachodzie. To też tłumaczy wysokie zainteresowanie starszych grup internautów, które różnego typu zniżki i kupony (nie tylko internetowe) wykorzystują stosunkowo często. Wyzwaniem segmentu, który od pewnego czasu nie rośnie, jest jakość oferowanych po niższych cenach usług i produktów - mówi Krzysztof Sobieszek, pełnomocnik zarządu ds. badań w Naszej Klasie Sp. z o.o.

- Mimo tego, że zakupy grupowe na dobre weszły w kanony polskiego e-commerce, to wydaje się obserwować trend spadkowy - przynajmniej w dynamice rozwoju i rentowności tego typu biznesów, opartych głównie na sprzedaży usług. Coraz więcej obrotów odnotowują natomiast kluby zakupowe, takie jak zlotewyprzedaze.pl czy Markafoni - skupiające się na sprzedaży namacalnych produktów, a działających w modelach zbliżonych do zakupów grupowych - twierdzi Łukasz Misiukanis, prezes Socializer SA

Badanie zostało zrealizowane przez Research.NK w marcu 2012 r. na reprezentatywnej grupie badawczej, którą tworzyły 2874 osoby. 

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij