SMG integruje usługi związane z gromadzeniem, zarządzaniem i analizowaniem danych w nowej stukturze – DNA

Grupa Starcom MediaVest (SMG) utworzyła nową strukturę pod nazwą DNA, która ma wspierać klientów w realizacji celów biznesowych dzięki zbieraniu i wykorzystywaniu danych za pomocą zaawansowanej technologii i analityki.
O autorze
2 min czytania 2014-12-15

Dyrektorem zarządzającym DNA został Rafał Wyszyński, który będzie raportował do Anny Sakowicz, Chief Digital Officera SMG.

DNA stanie się centrum gromadzenia danych i zarządzania nimi oraz analityki i doradztwa SMG w obu kluczowych z punktu widzenia klientów obszarach: efektywnej dystrybucji treści marketingowych w kanałach Paid, Owned i Earned oraz precyzyjnego docierania z komunikatem do pojedynczego użytkownika.

– Klienci są coraz bardziej świadomi potencjału, jaki drzemie w ogromnej ilości danych dostępnych na temat konsumentów oraz znaczenia technologii służących do gromadzenia tych zasobów i zarządzania nimi. Od nas, jako specjalistów od komunikacji marketingowej oczekują informacji i doradztwa merytorycznego w celu ustalenia, w jaki sposób mogą zorganizować i wykorzystywać dane i technologie, aby zyskać bardziej kompleksową, rzetelną wiedzę o swoich klientach i konsumentach. Wszystko po to, aby tworzyć bardziej skuteczne, dostosowane do konkretnych celów i optymalne kosztowo rozwiązania komunikacyjne – mówi Anna Sakowicz, Chief Digital Officer SMG – Chcemy być dla naszych klientów przewodnikiem i doradcą w tych najważniejszych dla nich obszarach, dlatego zdecydowaliśmy się wzmocnić nasze kompetencje oraz zintegrować w jednym miejscu, pod marką DNA, wszystkie, dotychczas istniejące, wewnętrzne zasoby odpowiedzialne za gromadzenie danych i zarządzanie nimi, technologię oraz analitykę.

DNA będzie wspierać klientów SMG we wszystkich fazach tworzenia i realizacji kampanii, zarówno projektów content marketingowych jak i w działaniach marketingu precyzyjnego. Począwszy od wsparcia w określaniu KPI kampanii (na poziomach: mediowym, konwersji i biznesowym), poprzez gromadzenie danych wokół konkretnych odbiorców, serwowaniu im kampanii, a na analityce skończywszy. – W tym modelu konsument, któremu chcemy dostarczyć ważny dla niego komunikat, we właściwym miejscu i preferowanej przez niego formie, jest w centrum naszej uwagi, dzięki czemu istotnie zwiększamy efektywność działań realizowanych dla klientów – mówi Sakowicz.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Niezbędnym w tym procesie zarządzeniem technologią, adservingiem, webanalityką, zakupem kampanii w modelach RTB oraz optymalizacją działań zajmie się wchodzący w skład DNA nowo utworzony zespół TAAG (Technology And Activation Group), nadzorowany przez Marcina Barcińskiego, managera z ponad 11 doświadczeniem na rynku online (do niedawna Head of RTB w SMG).

– Patrząc przez pryzmat SMG wykorzystujemy dane by zwiększyć operacyjną efektywność tego, co robimy – gromadzić je na większą skale, szybciej i czytelniej raportować je naszym klientom – dodaje Sakowicz. Dlatego zespoły klienckie SMG otrzymają dostęp do kluczowych danych pochodzących z wielu źródeł w tym m.in.: Paid, Earned i Owned Media, Brand Trackingu i sprzedaży, w formie interaktywnych raportów ułatwiających im podejmowanie na bieżąco szybkich decyzji w planowaniu komunikacji. Interaktywne raportowanie będzie częścią oferty skierowanej do klientów SMG.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Dodatkowo analitycy DNA będą przygotowywać zaawansowane modele ekonometryczne i badania (tj. m.in.: Modelowanie POEM, Marketing Mix Modelling, Modelowanie Atrybucyjne i Cross Media Study) pomagające zrozumieć reakcje konsumenta pod wpływem kontaktu z reklamą i w oparciu o wnioski zaplanować bardziej efektywną komunikację w przyszłości.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Łącznikiem pomiędzy DNA, a zespołami klienckimi i klientami bezpośrednio, będą business integratorzy, których rolą jest oferowanie dedykowanych, całościowych rozwiązań technologiczno-analitycznych wspierających realizację celów biznesowych klientów.

Kilkudziesięcioosobowym zespołem DNA zarządza Rafał Wyszyński, Data&Analytics Director w SMG, związany z grupą Starcom MediaVest łącznie 7 lat, a z branżą marketingową od 10. W SMG odpowiadał na początku za stworzenie i rozwój zespołu zajmującego się modelowaniem ekonometrycznym, a ostatnio kierował departamentem badań i analiz. Przez dwa lata był związany z grupą Media Direction OMD, w której jako dyrektor zarządzał działalnością polskiego oddziału BrandScience, struktury analitycznej funkcjonującej w ramach Omnicom Media Group na świecie. Karierę rozpoczynał w dziale badań i analiz biura reklamy Telewizji Polskiej. Rafał Wyszyński raportuje do Anny Sakowicz, w która w zarządzie SMG odpowiada za obszar Digital.