Z badania „Email w biegu” wynika, że niemal 24% respondentów wykorzystuje do sprawdzania poczty email jednocześnie urządzenia mobilne i stacjonarne. Natomiast, najczęściej używanym w tym celu narzędziem, jest laptop (37,9%). Na drugim miejscu uplasował się smartfon (21%). Z kolei korzystanie z komputera stacjonarnego zadeklarowało jedynie niecałe 15% ankietowanych.
Użytkownicy smartfonów najczęściej wykorzystują je (oprócz wykonywania połączeń telefonicznych) do sprawdzania poczty email (18,3%). Respondenci wskazywali również przeglądanie stron internetowych (17,8%) i korzystanie z aplikacji mobilnyych (15%).
Zobacz również
Ponadto, 63,3% użytkowników wykorzystujących smartfony do sprawdzania poczty email, prowadzi za ich pomocą aktywną korespondencję emailową (wysyła i odbiera wiadomości email). A niemal 68% wykorzystuje smartfony do sprawdzania zarówno korespondencji służbowej, jak i prywatnej. Ponadto, zdecydowana większość (70,5%) użytkowników wykorzystujących smartfony do sprawdzania poczty email, robi to regularnie z taka samą intensywnością przez wszystkie dni tygodnia.
W przeciwieństwie do rynku amerykańskiego, 74,3% polskich użytkowników smartfonów deklaruje, że w przypadku, gdy otrzymana wiadomość nie wyświetla się poprawnie na urządzeniu mobilnym, to zostanie ona później przeczytana jeszcze raz na urządzeniu stacjonarnym.
Ponad połowa (62,9%) użytkowników smartfonów wykorzystujących je do sprawdzania poczty email przyznała, że newsletter przeczytany na urządzeniu mobilnym nie skłonił ich do zakupu reklamowanego produktu.
Światowy Dzień Książki 2025. Marketerzy polecają swoje ulubione lektury
– Tempo “konsumpcji” poczty na urządzeniach mobilnych w USA jest jeszcze szybsze. Według badania agencji Return Path, do końca 2012 roku więcej emaili otwieranych będzie na smartfonach niż na laptopach i komputerach stacjonarnych. Dla marketerów to niezwykle ważna informacja i duży zwrot w optymalizacji kampanii email marketingowych. Aby wyjść naprzeciw trendom i nadal uzyskiwać pożądany zwrot z email marketingowych inwestycji, należy korzystać z platform umożliwiających sprawdzenie poprawności wyświetlania mailingu na urządzeniach mobilnych oraz ilości użytkowników smartfonów wśród odbiorców naszych komunikatów. – komentuje wyniki raportu Maciej Ossowski, Dyrektor Działu Edukacji i Optymalizacji w GetResponse.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Badanie zostało przeprowadzone w okresie 22.06 – 25.07.2012 r. na grupie 960 osób z różnej wielkości firm z 16 branż.
Szczegółową analizę badania można znaleźć w raporcie “Email w biegu”: Jak dziś sprawdzamy pocztę elektroniczną.
NowyMarketing jest patronem medialnymi badania.