Twitter i Facebook - nie wchodź w butach do pokoju

Twitter i Facebook - nie wchodź w butach do pokoju

Twitter i Facebook to dwa odmienne światy, które odbieramy zupełnie inaczej. Facebook to ciepły pokój, w którym chcemy spędzać czas ze znajomymi; Twitter jest jak HydePark, gdzie każdy chce coś wykrzyczeć i przekazać innym.

Wywołanie dowolnego użytkownika

Twitter jako medium odpowiadające standardom HydeParku pozwala wywołać każdego użytkownika do dyskusji. Wystarczy, że użyjemy znaku @ przed nickiem danego użytkownika, by dowiedział się, że chcemy z nim porozmawiać. Oczywiście nie jesteśmy w stanie zmusić go do odpowiedzi, ale dobrze skonstruowana zaczepka może przynieść bardzo ciekawą rozmowę.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Reklama

Reklama w Twitterze to dość nowy temat, który dopiero w 2011 roku został uruchomiony i daje kilka możliwości.

  • Promowane tweety

Możemy promować nasz tweet, który pojawi się u każdego użytkownika, który mieści się w zakresie tematycznym przez nas zdefiniowanym. Jest to próba kontekstowego wyświetlenia reklamy.

  • Promowany trend

Trendy wskazują na najpopularniejsze tematy, poruszane aktualnie na Twitterze. Tym samym poprzez promocję możemy wypozycjonować nasz temat na pierwsze miejsce, jako promowany trend. Jest to rozwiązanie opłacalne w momencie, gdy jest częścią zintegrowanych działań promocyjnych, jako wsparcie większej kampanii.

  • Promowane konto

Na Twitterze, jak i w innych sieciach społecznościowych, im więcej fanów, w tym przypadku followersów posiada marka, tym wydaje się to być cenniejsze. Tutaj również możemy wykorzystać mechanizmy reklamowe, które pozwalają promować nasze konto pośród użytkowników Twittera.

Rozwiązanie reklamowe są najprostsze i nie są aż tak angażujące, jak rozmowa z użytkownikami. Dlatego warto je wykorzystywać jako wsparcie a nie podstawę działań.

Na Twitterze, jak i w innych serwisach społecznościowych, należy postawić na jakość, a nie na liczbę kontaktów. Tym samym warto uciekać od CTR w kierunku CR, gdyż to właśnie ten wskaźnik jest najistotniejszy dla wyniku ekonomicznego firmy, a CTR jest istotny jako wsparcie raportów działów marketingu dla prezesa :)

W kolejny, artykule chciałbym pokazać kilka skutecznych kampanii z wykorzystaniem Twittera.

Rafał Janik - Właściciel Wydawnictwa Thinkmedia, Dyrektor Ds. Rozwoju i Marketingu - Grupa Netshare (Grupa Cyfrowy Polsat)

Z internetem związany od lat 90-tych ubiegłego wieku. Specjalista w zakresie mediów internetowych, marketingu i e-commerce. Odpowiada za rozwój serwisów stowarzyszonych w grupie Netshare należącej do Grupy Cyfrowy Polsat. Prowadzi własne wydawnictwo Thinkmedia skierowane do ludzi branży internetowej. Celem jest przeniesienie na polski rynek najciekawszych tytułów branżowych z US.

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij