„Nie rzucaj mięsem! …do kosza” - apel Federacji Polskich Banków Żywności

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Zmienimy Świat

dołącz do akcji

„Nie rzucaj mięsem! …do kosza” - apel Federacji Polskich Banków Żywności

W związku z obchodami Światowego Dnia Żywności Federacja Polskich Banków Żywności podejmuje problem marnowania jedzenia, a w szczególności mięsa i jego przetworów, które stanowią znaczącą część odpadów kulinarnych w Polsce.

16 października na całym świecie obchodzony jest Światowy Dzień Żywności. Został on ustanowiony w 1979 r. przez FAO (Organizację ds. Wyżywienia i Rolnictwa). Jego celem jest zwiększenie świadomości opinii publicznej na temat globalnych problemów żywnościowych oraz wzmocnienie poczucia solidarności w walce z głodem i niedożywieniem.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Tego dnia, ulicami 21 miast Polski, w samo południe wyruszą barwne korowody „Strajków Żywności". Corocznie, sympatycy Banków Żywności, przedstawiciele szkół z całej Polski skandują swoje niezadowolenie z powodu bezmyślnego marnowania produktów spożywczych, zwracając jednocześnie uwagę na gospodarcze i społeczne znaczenie tego problemu. Będą nawoływać do racjonalnego wykorzystania żywności.

Strajk Żywności w Warszawie poprzedzi spotkanie prasowe w warszawskim Lokalu Bistro z udziałem gwiazd i przedstawicieli polskiego przemysłu oraz polityki. Federacja Polskich Banków Żywności zaprezentuje najnowsze wyniki badań opinii publicznej dotyczących przyczyn i skali marnowania mięsa i wędlin w Polsce, które zostały przeprowadzone w partnerstwie z SMG/KRC. W konferencji wezmą udział m.in. przedstawiciele Federacji Polskich Banków Żywności, Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi oraz Związku Polskiego Mięsa. Kucharz – ekspert Banków Żywności - Jan Kuroń, który jest wnuczkiem Jacka Kuronia - jednego z założycieli Banków Żywności w Polsce, odkryje przed uczestnikami spotkania tajniki odpowiedniego przechowywania żywności oraz umiejętnego wykorzystania resztek z produktów mięsnych.

Mięso i jego przetwory są jednym z najczęściej wyrzucanych i niepotrzebnie utylizowanych produktów

W Europie marnuje się ¼ produkowanego mięsa. Koszt wyprodukowania białka pochodzenia zwierzęcego wymaga znaczących nakładów związanych z użyciem wody i energii. Produkcja 1 kg wołowiny wiąże się z wykorzystaniem od 5 do 10 tys. litrów wody. Do produkcji jednego udka kurczaka zużywa się aż 650 litrów wody. Dlatego odpowiednie wykorzystanie oraz świadoma konsumpcja mięsa i wędlin, poprzez ograniczenie marnowania, przynosi znaczące korzyści dla środowiska. Dzielenie się jest po prostu opłacalne - zapobiega utylizacji i bezużytecznemu traceniu wody, energii oraz nakładów finansowych z tym związanych.

Kampania promocyjna

W dniach 8-21 października na łamach prasy i portali branży spożywczej i ekologicznej, pojawią się reklamy i banery kampanii. Do promocji dobrych nawyków zachęcających do ograniczania marnowania jedzenia przyłączyły się również wybrane sieci handlowe i ich stowarzyszenia.

Kampania promocyjna w sieciach handlowych

12 października, rozpoczęła się kampania informacyjna w sieciach handlowych, dotycząca problemu marnowania żywności. Potrwa ona do 21 października. Spoty kampanii pojawią się w sklepowych radiowęzłach oraz na ekranach telewizyjnych. Informację o kampanii będzie można również znaleźć na stronach internetowych sieci.

Projekt "Nie marnuj jedzenia - myśl ekologicznie"

Od 1 kwietnia trwa kampania społeczna "Nie marnuj jedzenia. Wyrzuć do śmieci stare przyzwyczajenia”, której celem jest uświadomienie negatywnych skutków ekologicznych, społecznych i ekonomicznych marnowania żywności. Na stronie niemarnuje.pl można dowiedzieć się o tym, jak planować zakupy, porcje posiłków, jak przygotować potrawy, by nie zmarnować niczego, jak prawidłowo przechowywać żywność. 

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij