Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

„Nie rzucaj mięsem! …do kosza” – apel Federacji Polskich Banków Żywności

W związku z obchodami Światowego Dnia Żywności Federacja Polskich Banków Żywności podejmuje problem marnowania jedzenia, a w szczególności mięsa i jego przetworów, które stanowią znaczącą część odpadów kulinarnych w Polsce.
O autorze
2 min czytania 2012-10-16

16 października na całym świecie obchodzony jest Światowy Dzień Żywności. Został on ustanowiony w 1979 r. przez FAO (Organizację ds. Wyżywienia i Rolnictwa). Jego celem jest zwiększenie świadomości opinii publicznej na temat globalnych problemów żywnościowych oraz wzmocnienie poczucia solidarności w walce z głodem i niedożywieniem.

Tego dnia, ulicami 21 miast Polski, w samo południe wyruszą barwne korowody „Strajków Żywności”. Corocznie, sympatycy Banków Żywności, przedstawiciele szkół z całej Polski skandują swoje niezadowolenie z powodu bezmyślnego marnowania produktów spożywczych, zwracając jednocześnie uwagę na gospodarcze i społeczne znaczenie tego problemu. Będą nawoływać do racjonalnego wykorzystania żywności.

Strajk Żywności w Warszawie poprzedzi spotkanie prasowe w warszawskim Lokalu Bistro z udziałem gwiazd i przedstawicieli polskiego przemysłu oraz polityki. Federacja Polskich Banków Żywności zaprezentuje najnowsze wyniki badań opinii publicznej dotyczących przyczyn i skali marnowania mięsa i wędlin w Polsce, które zostały przeprowadzone w partnerstwie z SMG/KRC. W konferencji wezmą udział m.in. przedstawiciele Federacji Polskich Banków Żywności, Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi oraz Związku Polskiego Mięsa. Kucharz – ekspert Banków Żywności – Jan Kuroń, który jest wnuczkiem Jacka Kuronia – jednego z założycieli Banków Żywności w Polsce, odkryje przed uczestnikami spotkania tajniki odpowiedniego przechowywania żywności oraz umiejętnego wykorzystania resztek z produktów mięsnych.

Mięso i jego przetwory są jednym z najczęściej wyrzucanych i niepotrzebnie utylizowanych produktów

W Europie marnuje się ¼ produkowanego mięsa. Koszt wyprodukowania białka pochodzenia zwierzęcego wymaga znaczących nakładów związanych z użyciem wody i energii. Produkcja 1 kg wołowiny wiąże się z wykorzystaniem od 5 do 10 tys. litrów wody. Do produkcji jednego udka kurczaka zużywa się aż 650 litrów wody. Dlatego odpowiednie wykorzystanie oraz świadoma konsumpcja mięsa i wędlin, poprzez ograniczenie marnowania, przynosi znaczące korzyści dla środowiska. Dzielenie się jest po prostu opłacalne – zapobiega utylizacji i bezużytecznemu traceniu wody, energii oraz nakładów finansowych z tym związanych.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Kampania promocyjna

W dniach 8-21 października na łamach prasy i portali branży spożywczej i ekologicznej, pojawią się reklamy i banery kampanii. Do promocji dobrych nawyków zachęcających do ograniczania marnowania jedzenia przyłączyły się również wybrane sieci handlowe i ich stowarzyszenia.

Kampania promocyjna w sieciach handlowych

12 października, rozpoczęła się kampania informacyjna w sieciach handlowych, dotycząca problemu marnowania żywności. Potrwa ona do 21 października. Spoty kampanii pojawią się w sklepowych radiowęzłach oraz na ekranach telewizyjnych. Informację o kampanii będzie można również znaleźć na stronach internetowych sieci.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Projekt „Nie marnuj jedzenia – myśl ekologicznie”

Od 1 kwietnia trwa kampania społeczna „Nie marnuj jedzenia. Wyrzuć do śmieci stare przyzwyczajenia”, której celem jest uświadomienie negatywnych skutków ekologicznych, społecznych i ekonomicznych marnowania żywności. Na stronie niemarnuje.pl można dowiedzieć się o tym, jak planować zakupy, porcje posiłków, jak przygotować potrawy, by nie zmarnować niczego, jak prawidłowo przechowywać żywność. 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się