5 marketingowych inspiracji na długi weekend

5 marketingowych inspiracji na długi weekend

Sprawdź, jak wygląda bateria pod mikroskopem lub jak wyglądał świat, gdy chodziły po nim dinozaury. Wyjazd na długi weekend może być dobrą okazją do jednoczesnego naładowania akumulatorów i podejrzenia trendów marketingowych w praktyce.

Nauka przez zabawę

Zabawy z historią, Laboratorium Pana Kleksa czy Dookoła świata – to tylko niektóre z interaktywnych wystaw, jakie czekają na odwiedzających Hewelianum, czyli gdańskie centrum nauki znajdujące się w pobliżu Starego Miasta. Warto odwiedzić szczególnie nową Pracownię „REenergii”, w której dzięki nowoczesnym rozwiązaniom można odkryć drugie życie produktów po ich wyrzuceniu do kosza na śmieci. Ile drzewa powstaje z jednego drzewa? Czym jest ziemski piec? Jak wygląda bateria pod rentgenem? To tylko niektóre z pytań, na które znajdziemy odpowiedź w tym parku nauki. Zresztą podobnych placówek na terenie kraju jest coraz więcej. Centrum Nauki Experyment w Gdyni, Humanitarium we Wrocławiu i chyba najbardziej znane Centrum Nauki Kopernik w stolicy czy Centrum Nauki Da Vinci w świętokrzyskim Podzamczu koło Chęcin udowadniają w praktyce, że nauka przez zabawę może być angażująca, ciekawa i przede wszystkim skuteczna.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Event marketing potrzeb

Dobrze skrojony event odpowiada na potrzeby grupy docelowej. Tę prawdę zna niemal każdy event i PR manager. Na czym polega sukces wydarzenia? Na odpowiedzi na często ukryte pragnienia. Nie musi to być wyszukany pomysł z nie wiadomo jak znaną i ciekawą akcją. Udane wydarzenie opiera się często na prostym i dopracowanym do perfekcji pomyśle. Wbrew pozorom nawet zła pogoda nie jest w stanie odstraszyć gości od udziału w tego typu projekcie. Do tego grona z pewnością należy Wrocławski Festiwal Piwa, który swoim rodowodem sięga już kilku lat wstecz. Dzisiaj jest jedną z najbardziej szanowanych akcji promujących ten złocisty trunek w kraju, zbierając także grono lokalnych browarów i producentów piwa spoza naszych granic.

Bądź smart

Mobilność Polaków wzrasta. Także ta związana z turystyką krajową. Według raportu Polskiej Organizacji Turystycznej jesteśmy raczej smart podróżnikami. Zamiast „wypasionego” hotelu wolimy spokojny i cichy pensjonat. Do tego okazyjne promocje, zdobywane dużo wcześniej lub na ostatnią chwilę u różnego rodzaju przewoźników, święcą triumfy. Smart podróżnik dokładnie sprawdza oferty, porównuje opinie. Przegląda serwisy zakupów grupowych. Przede wszystkim jest aktywnym użytkownikiem różnych kanałów social media. Bo przecież w nieznanym mieście najlepszym wskaźnikiem rekomendacji są Foursquare oraz Swarm.

Z technologiami za pan brat

Jak w udany sposób łączyć opowieść z nowymi technologiami? Odpowiedź na to pytanie najlepiej odkryć w Parku Nauki i Ewolucji Człowieka w Krasiejowie. To jedno z najnowocześniejszych muzeów opowiadających dzieje naszego gatunku w Europie, które naszpikowano technologiami. Różni się jednak od innych ich customowym dopasowaniem. Wszystkie rozwiązania, które bawiąc uczą i ucząc bawią tworzyli specjaliści z różnych dziedzin – od nauk przyrodniczych, przez nowe technologie, pedagogikę, historię po marketing. M.in. po to, aby osiągnąć wspólny efekt synergii i sprawić, iż podróż wehikułem czasu, łącząca różne rzeczywistości tworzyła nie tylko wspaniałą opowieść, ale też przeżycie niezapomniane dla 7- i 67-latka. Augmented reality, projekcje 3D, systemy kinetyczne, dotykowe, powiązanie zwiedzania z aplikacją mobilną, wyzwania na nośnikach wielodotykowych. To tylko niektóre z atrakcji, jakie czekają na pasjonatów technologii w Krasiejowie na Opolszczyźnie.

Aktywności w DNA

Długi weekend może być także okazją do realizacji swoich pasji. Idea work-life balance, uwzględniająca równowagę między wyzwaniami zawodowymi a prywatnymi, staje się coraz bardziej istotnym trendem nie tylko w komunikacji marek, ale również w podbijaniu serc samych konsumentów. Jeszcze 10 lat temu trudno byłoby uwierzyć, że Polacy tłumie ruszą do udziału w różnego rodzaju imprezach sportowych. Dzisiaj wirus biegania trawi coraz większą liczbę mieszkańców kraju nad Wisłą. Okazją do tego może być też długi weekend i udział w 3. Kołobrzeg Maratonie, czy w 25. Biegu Konstytucji 3 Maja. Pasja biegania to dla marek nie tylko okazja do prezentacji i promocji swoich produktów, ale także pokazania bardziej ludzkiego oblicza i wspierania wartości, jakie niesie zdrowy tryb życia.

 

Adam Piwek
Head of Public Relations w agencji marketingu zintegrowanego Mind Progress Group.

Entuzjasta skutecznego employer brandingu i efektywnej społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR).

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij