TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Jak to jest z tym Liquid Content?

Jak to jest z tym Liquid Content?
Przygotowując treści pod kątem dystrybucji w sieci, musimy myśleć o tym, jak będą one funkcjonować w różnych kanałach. Nie mamy kontroli nad tym, w jaki sposób użytkownicy będą korzystać z naszych treści i w jaki sposób będą się nimi dzielić.
O autorze
2 min czytania 2015-05-04

Musimy pogodzić się z tym, że władzę nad naszymi treściami przejmują odbiorcy i cieszyć się z tego, że wykorzystują je po swojemu. Niemniej jednak, warto przygotować się na wszystkie możliwości, jakie przychodzą nam do głowy.

Najlepiej opisać to w oparciu o przykład ostatniej kampanii, którą przygotowaliśmy dla Polskiej Akcji Humanitarnej: Listen for Syria.

Kampania opierała się na połączeniu dwóch pozornie niezwiązanych obszarów: muzyki na Spotify i tragicznej sytuacji wewnętrznych uchodźców w Syrii.

Okazało się, że na Spotify są 4 miliony piosenek, których nikt nigdy nie słyszał. Ani razu! Są zupełnie zapomniane. Tak jak dzieci w Syrii, które z powodu wojny musiały opuścić swoje domy. Bo ich również są 4 miliony.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Kampania Listen for Syria umożliwiła pomoc zapomnianym dzieciom, poprzez słuchanie zapomnianych piosenek za pośrednictwem serwisu.

Cały mechanizm był wymyślony w taki sposób, by szybko budować wirusowy zasięg w oparciu o oryginalny content – niesłuchane piosenki.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Mając mnóstwo takich treści musieliśmy dać możliwość dzielenia się nimi w unikalny sposób – taki, jak najbardziej odpowiada użytkownikowi.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Mógł więc podzielić się właśnie przesłuchanym utworem w sposób dotychczas niespotykany – pokazać, czego jego znajomi w portalach społecznościowych nie będą mogli zrobić, czyli jako pierwsi usłyszeć tego jednego, konkretnego utworu. Można powiedzieć, że to perfekcyjna treść do dzielenia się w mediach społecznościowych – pochwal się i powiedz, że jesteś jedyną osobą, która mogła to zrobić.

Niezbędne było przygotowanie się na to, że nie każdy w taki sposób będzie chciał dzielić się naszymi treściami. Przygotowaliśmy więc film promujący akcję i wgraliśmy go na YouTube oraz bezpośrednio na Facebooka. Wypromowaliśmy hashtag #ListenForSyria, zaangażowaliśmy gwiazdy muzyki i celebrytów do promowania akcji (włączyli się m. in.: zespół Raz Dwa Trzy, Stanisław Sojka, Gaba Kulka, Natalia Siwiec, Agnieszka Szulim, Adam Małysz, Maffashion, Gracjan Kalandyk, Lion Shepherd, Martyna Wojciechowska i wielu innych), na Instagramie (poprzez zdjęcia opisane hashtagiem) i na Twitterze.

Wszystko po to, żeby nasze treści rozprzestrzeniały się bez zbędnych przeszkód.

Mimo tego, użytkownicy znaleźli swoje własne sposoby – np. robili zdjęcia piosenek, które przesłuchali, przeliczali swoje darowizny na ilość mąki, jaką PAH zakupi na potrzeby Syryjskich piekarni, a nawet tworzyli własne playlisty z przesłuchanymi utworami. Być może nie były to działania, które do końca planowaliśmy, ale pokazywały zaangażowanie, które jest kluczowe dla powodzenia tego typu akcji.

Przepis jest prosty: stwórz ideę, w którą odbiorcy uwierzą i daj im narzędzia do tego, by byli choć odrobinę kreatywni. Tak powstaje liquid content. Podstawa dobrej komunikacji transmediowej, o której możecie przeczytać w najnowszym White Paper.

 

Wojciech Michalak
Copywriter, Lemon Sky J. Walter Thompson Poland