Kampania dla Grupy Pracuj zgłoszona do międzynarodowych konkursów

Takiej kampanii employer brandingowej jeszcze w Polsce nie było.
O autorze
2 min czytania 2015-05-12

Unikatowy key visual oparty wyłącznie na słowach, spójne działania ATL, BTL, Interactive i niestandardowe akcje podczas imprez branżowych, to wystarczające powody dla autora kreacji – agencji Up, by zgłosić kampanię do międzynarodowych, prestiżowych konkursów Cannel Lions i Clio Awards.

Słowa, słowa, słowa

Grupa Pracuj borykała się z problemem zatrudnienia informatyków, których bardzo trudno jest pozyskać na rynku. Mówi się, że to praca szuka przedstawicieli tej branży, a nie odwrotnie. Dlatego Grupa Pracuj zdecydowała, że jej akcja rekrutacyjna będzie wyróżniała się na tle innych. Agencja Up, odpowiadająca za kreację i realizację kampanii, postanowiła do wyzwania podejść w niestandardowy sposób. – Chcieliśmy przede wszystkim zwrócić uwagę informatyków na Grupę Pracuj jako potencjalnego pracodawcę, który zapewnia możliwość rozwoju zawodowego w przyjaznej atmosferze – mówi Tomasz Graszewisz, Managing and Strategy Director w agencji Up.

– Klient, który decyduje się na oryginalne pomysły wspierające akcję rekrutacyjną, daje przecież kandydatom obietnicę że u niego codzienność również będzie niecodzienna –dodaje Tomasz Graszewicz.

W dobie kultury obrazkowej agencja zaryzykowała key visual oparty wyłącznie na słowach. W starannie dobranych lokalizacjach, z billboardów, citylightów i siatek, informatyków do aplikowania zachęcało hasło: „Jobs are waiting for you. Gates are open” napisane kolorami spójnymi z logotypem Grupy Pracuj. Łącznie, w Warszawie pojawiły się 34 nośniki outdoorowe. Oprócz tego, w CityInfoTV w metrze i autobusach emitowany był spot reklamowy. Również w internecie prowadzone były działania reklamowe na portalach branżowych oraz na Facebooku, a zamieszczone banery odsyłały na landing page kampanii. – Ja nie znam takiej kreacji, która opierałaby się wyłącznie na słowach i stanowiła jednocześnie przekaz zrozumiały na całym globie – przyznaje Tomasz Graszewicz. – Chcemy pokazać to, co zrobiliśmy, w środowisku międzynarodowym. Dlatego zgłosiliśmy naszą kampanię w 4 kategoriach: Outdoor: bilboard, outdoor postercraft: copywriting, outdoor: integrated, design craft: writing for brands do konkursu Cannel Lions i w kategorii Out of home w Clio Awards. Gates are open. Envelopes are closed – dodaje.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Zaakceptuj politykę cookies

Elementem długofalowej strategii employer brandingowej, jaką realizuje Grupa Pracuj od lat, jest obecność na branżowych targach i konferencjach. Agencja Up zaproponowała, by wzbogacić te standardowe działania o wyróżniające ich akcje promocyjne. Mianowicie odwiedzający stoiska Grupy Pracuj mogą „zaakceptować politykę cookies” i poczęstować się chińskim ciasteczkiem z wróżbą. Wróżba dotyczy oczywiście najbliższej przyszłości zawodowej i kusi: „Jobs are waiting for you. Gates are open”. – Wszystko, co wykorzystaliśmy w trakcie kampanii, nawet ciasteczka i stroje hostess, wspierało główny przekaz. Tak rozumiemy marketing totalny. Zaskakiwaliśmy innych i sami byliśmy zaskakiwani pozytywnie reakcją naszej grupy docelowej – przyznaje Tomasz Graszewicz. Wyprodukowano również 500 koszulek z głównym hasłem „Jobs are waiting for you. Gates are open”, które są rozdawane obecnym pracownikom i kandydatom, przychodzącym na spotkania rekrutacyjne. Kampania trwała zaledwie miesiąc, ale klient przez najbliższy rok będzie wykorzystywał platformę komunikacyjną stworzoną przez agencję Up.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się