Z ni cukrzycy a sir wttrzrzwoec #hyp

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Z ni cukrzycy a sir wttrzrzwoec #hyp

Od kilku dni w mediach społecznościowych na profilach osób z cukrzycą pojawiają się niezrozumiałe zdania. Tak zwane „pijane statusy” to część kampanii #StopHipo.

„Z cukrzycy nie da się wytrzeźwieć!” – to główny przekaz kampanii skierowany do osób, które mogą mylić hipoglikemię (nagły spadek cukru w organizmie), która jest jednym z powikłań cukrzycy, z upojeniem alkoholowym. Jednak hipoglikemia to stan zagrożenia życia, zatem osoba z cukrzycą doświadczająca epizodu hipoglikemii może potrzebować pomocy.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Na cukrzycę chorują 3 miliony Polaków (w tym ponad 700 tys. osób, które o tym nie wiedzą)*. Chorobie towarzyszy ryzyko hipoglikemii, a niektóre jej objawy mogą̨ być mylone z nietrzeźwością̨. Tego typu pomyłki mogą być tragiczne w skutkach dla osób z cukrzycą.

„Hipoglikemia objawia się na różne sposoby, jednym z nich może być niezrozumiała, bełkotliwa wymowa, a osoba pracująca w tym czasie przy komputerze może nagle nie trafiać w klawiaturę podczas pisania. Stąd pomysł na stworzenie translatora na stronie internetowej i wykorzystanie go do tworzenia niezrozumiałych wpisów w mediach społecznościowych” – mówi Patrycja Rzucidło-Zając z Koalicji na Rzecz Walki z Cukrzycą, która jest organizatorem akcji.

Strona internetowa zawiera również podstawowe informacje na temat cukrzycy, hipoglikemii oraz podpowiedzi odpowiedzialnych zachowań w przypadku zaobserwowania objawów hipoglikemii u osoby z cukrzycą oraz wskazówki dla samych pacjentów dotyczące prawidłowej kontroli i leczenia cukrzycy.

„W ramach kampanii zachęcamy osoby z cukrzycą, popularnych blogerów i wszystkich tych, którym cukrzyca nie jest obojętna, do napisania pozornie „pijanych” hipo-statusów na swoich profilach w sieciach społecznościowych, aby po chwili zdementować podejrzenia o pijaństwo hasłem: Z cukrzycy nie da się̨ wytrzeźwieć! – dodaje Patrycja Rzucidło-Zając.

Kampanię przygotowali Instytut Praw Pacjenta i Edukacji Zdrowotnej, Koalicja na Rzecz Walki z Cukrzycą, Ogólnopolska Federacja Organizacji Pomocy Dzieciom i Młodzieży Chorym na Cukrzycę, Towarzystwo Pomocy Dzieciom i Młodzieży z Cukrzycą oraz mecenas akcji – Novo Nordisk.

Za koncept kreatywny i realizację kampanii #StopHipo odpowiada agencja VML Polska.

* IDF Diabetes Atlas, 6th edition, International Diabetes Federation

 

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij