Opcja w AdWords, której prawdopodobnie nie używasz

Opcja w AdWords, której prawdopodobnie nie używasz

Gigant z Mountain View wyszedł naprzeciw potrzebom użytkowników Google AdWords, udostępniając dobrych kilka miesięcy temu narzędzie pozwalające dostosować reklamę tekstową do potrzeby potencjalnego klienta w czasie rzeczywistym.

Funkcja skierowana jest głównie do reklamodawców oferujących szeroki zakres produktów, umożliwia wstawienie wyszukiwanego słowa kluczowego w tekst reklamy, tym samym zwiększając widoczność danej reklamy pośród licznej konkurencji. Nie chodzi tu o powszechnie używaną funkcję wstawiania słowa kluczowego {KeyWord}, a o dostosowania samego komunikatu, do poszczególnych wyszukiwań.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Dla przykładu, Twój klient oferuje w sklepie internetowym kurtki i posiada w swojej ofercie znane marki m.in. Hugo Boss, Calvin Klein czy Tommy Hilfinger. Zamiast tworzyć osobną reklamę dla każdego produktu, budujesz szkielet, który posłuży zareklamowaniu każdej kurtki:

Kurtki jesienne
domena.pl
Nie przegap! 40% przecena kurtek
jesiennych {=kurtki.model}

Reklama wyświetlona po wyszukaniu frazy „kurtki jesienne hugo boss” będzie wyglądać następująco:

Kurtki jesienne
domena.pl
Nie przegap! 40% przecena kurtek
jesiennych Hugo Boss

Dane dostosowania mogą zawierać dowolne informacje, dzięki czemu nie ograniczają naszych działań do „kopiowania” wyszukiwanego słowa kluczowego i umieszczenia go w tekście reklamy. W naszym przekazie możemy zastosować klika powiązanych ze sobą modułów dostosowania:

Szkielet:

Kurtki jesienne
domena.pl
Kurtki {=kurtki.model} na jesień
za {=kurtki.cena} zł. Nie przegap okazji!

Przy wyszukaniu „kurtki jesienne hugo boss” jednostki reklamowej będzie prezentować się następująco:

Kurtki jesienne
domena.pl
Kurtki Hugo Boss na jesień
za 1299 zł. Nie przegap okazji!

Użyta funkcja modułów dostosowania w czasie rzeczywistym na pewno oszczędzi ogrom czasu wielu reklamodawcom. Wraz ze wspomnianą w artykule Godzino-minutnik od Google funkcją odliczania, Google uzbroił marketerów w silną broń w walce o klienta i kierowaniu reklam, gdzie jedyną granicę stanowi ludzka kreatywność.

Kolejne moduły reklam dostosowywanych poznasz już niebawem w kolejnym artykule na łamach serwisu NowyMarketing.pl.

 

Wiktor Sobolak
Junior Search Engine Marketing Expert w Dostrzegani.pl

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij