TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Monitoring reklamy w wydaniach tabletowych, lipiec 2015

Pierwszy miesiąc drugiego półrocza oraz szczyt wakacji dosyć widocznie odcisnęły swoje piętno w kampaniach tabletowych, szczególnie jeśli chodzi o ilość wydawanych magazynów jak i reklam w nich umieszczonych.
O autorze
2 min czytania 2015-08-12

W lipcu część magazynów okazała się być niedostępna ponieważ ukazały się miesiąc wcześniej jako dwumiesięczne wydania wakacyjne.  Zarówno to jak i sezon ogórkowy spowodowały, że średnia liczba reklam na jeden numer wyniosła jedynie 7 i jest to mniej niż w czerwcu (średnio 9 reklam na jedno wydanie). Całościowo przebadano 19 tytułów co dało liczbę 35 numerów. Spadek ilość reklam w ujęciu ogólnym przełożył się na większy udział autopromocji – 27% wszystkich reklam stanowiły reklamy wydawców. Dla porównania w czerwcu mieliśmy jedynie 18% reklam autopromocyjnych.

Nie zmieniła się za to ilość kreacji zajmujących pełną stronę – 82% w stosunku do mniejszej ilości tzw. innych formatów (4%) (czyli reklam typowych do tych z prasy) oraz 14 % reklam na pół strony. Podobną sytuację widzimy w różnych formatach reklam. Ilość rich mediowych, angażujących kreacji pozostaje na tym samym poziomie jak w czerwcu – 7%. Reklama statyczna – nadal najpopularniejsza – to 91% wszystkich reklam (w stosunku do 92% w czerwcu) nieznacznie zyskało Video (aktualnie 2% w stosunku do 1% w poprzednim miesiącu). Nie widzimy więc znaczących zmian i być może takie dopiero nastąpią wraz z nadchodzącą jesienią.

Pozytywną zmianę widzimy natomiast, jeśli chodzi o reklamy, które po kliknięciu przeniosą nas na stronę klienta. Ich liczba w stosunku do czerwca wzrosła o 4 punkty procentowe (obecnie 44% reklam zwiera link). Jednak wpływ na to mógł mieć wzrost ilości reklam autopromocyjnych – wydawcy są świadomi tego, że wystarczy jeden klik, aby przenieść użytkownika do sklepu czy na inną stronę, gdzie można go dodatkowo zaangażować. 

Świadomość wydawców – świadomością, jednak gdy porównamy branże, które w lipcu najlepiej przygotowały swe kreacje pod tablety to najwięcej linków znajdziemy w reklamach motoryzacyjnych (ponad 75% reklam z linkiem). Kolejne branże z największą ilością reklam z zaszytym linkiem to: autopromocja, technologia, kampanie społeczne, napoje i alkohole – wszystkie powyżej 67%.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

O tym, że motoryzacja jest branżą, która doskonale wykorzystuje powierzchnię, jaką jest tablet a dokładniej magazyn tabletowy świadczy też fakt, że właśnie reklamy aut zasługują w lipcu na szczególną uwagę. Renault zaprezentował bowiem kreację Rich Mediową, która zawierała galerię, możliwość obrotu auta o 3600 oraz spot video. Poza Renault na uwagę zasługuje również Volkswagen, który ciekawą formą rozjaśniania obrazu zatrzymywał uwagę na dłużej oraz dawał możliwość zapoznania się z ofertą auta poprzez formularz zaszyty w kreacji.

Czy w ślad za motoryzacją podążą inne branże? Miejmy nadzieję, że tak właśnie będzie aczkolwiek pierwszych zmian należy spodziewać się dopiero jesienią. Jak pokazuje lipiec w wakacje nie dzieje się za wiele a i wydawcy zmniejszyli też liczbę swych numerów.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się