Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Jak mierzyć działania na Twitterze?

Jak mierzyć działania na Twitterze?
Nadmierna ilość zgromadzonych informacji na profilach marek potrafi nas przytłoczyć. Często bez rozsądnej analizy tych danych i wytyczenia dla marki strategii w oparciu o nie, trudno zbudować widoczność oraz zaangażowanie odbiorców.
O autorze
2 min czytania 2015-08-25

Zdjęcie royalty free z Fotolia

Szczególnie w działalności w social media taka kontrola jest niezbędna. Z pomocą w analizowaniu działań na Twitterze przychodzi nam narzędzie  Twitter analytics.

Jest to darmowy panel analityczny, który został stworzony przez Twittera. Można go znaleźć pod adresem. Ważne jest to, aby być zalogowanym na koncie twitterowym, które chcemy analizować. Poprzez mierzenie obecności oraz grupy docelowej na tym kanale, możemy zmienić pozornie zwykłe interakcje w trwałą strategię opartą o insight konsumencki, a duża ilość danych do analizy nie musi od razu oznaczać bólu głowy. Wystarczy wyznaczyć sobie kilka mierzalnych celów oraz wokół nich budować swoje działania.

Analiza z telefonu

Twitter analytics daje możliwość podglądania poszczególnych statystyk z poziomu telefonu dla dowolnie opublikowanego przez nas tweeta. Dzięki temu możemy w każdym miejscu i o każdej porze zajrzeć w nie oraz zweryfikować swoje działania. W statystykach znajdziemy: ogólną liczbę wyświetleń oraz zaangażowanie, na które składają się: kliknięcia w link, kliknięcia w zdjęcie lub video, polubienia, odpowiedzi i retweety. 

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Miesięczne podsumowania

Panel główny na stronie przedstawia poręczny pogląd na statystyki za cały poprzedni miesiąc. Możemy je na niej porównywać z aktywnością z poprzednich miesięcy i zobaczyć, czy zaszła jakaś widoczna zmiana i jak prezentuje się zaangażowanie naszych followersów. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Jeśli chcemy poznać dokładniejsze dane dotyczące poszczególnych tweetów w wybranym okresie, należy wejść do zakładki Tweet activity. Zobaczymy w niej, ile osób wyświetliło i zaangażowało się w dany tweet. Klikając natomiast w wybrany wpis, zobaczymy liczby polubień, retweetów oraz odpowiedzi.

Influencerzy i Followersi

W analizie działań na Twitterze nie chodzi jednak o same statystyki. Ważni, o ile nie najważniejsi, są ludzie. To zaangażowanie followersów świadczy o prowadzeniu dobrej komunikacji przez markę. Przywiązywanie się do surowych danych w social media już dawno przestało mieć główne znaczenie. W zakładce Followers znajdziemy najaktywniejszych oraz najbardziej wpływowych obserwujących. Warto zwrócić uwagę na te osoby oraz przemyśleć specjalne działania z nimi.

Kolejną daną, którą możemy dokładniej sprawdzić, są zainteresowania naszych obserwujących. Dzięki tej wiedzy możemy dostosowywać swoje komunikaty oraz zwiększyć ich zaangażowanie w publikowaną treść. Ważne jest również to, że z poziomu tego narzędzia możemy sprawdzić nie tylko zainteresowania i pochodzenie  naszych obserwujących, ale i również wszystkich użytkowników Twittera. 

Przy tej okazji przydatną funkcjonalnością jest kalendarz eventów, który znajduje się w zakładce Tools. Niestety nie jest on jeszcze dostępny na rynku polskim, ale możemy na nim sprawdzić wydarzenia globalne z ubiegłego roku oraz zobaczyć, kto je wykorzystał w działaniach marketingowych. Ułatwi to nam również dobór odpowiedniego przekazu do grupy docelowej. 

Jak tylko rozpoczniemy analizę działalności na Twitterze, szybko zdamy sobie sprawę, w jaki sposób można poprawić strategię obecności na tym kanale. Czasami może zająć to trochę czasu, ale warto włożyć w to nieco wysiłku, co z pewnością zaowocuje wartościowymi rezultatami. 

 

Asia Przybylska

Z zawodu Community Manager wielu marek. Z pasji ‪#‎Twitterwspódnicy oraz promotorka idei CSR w Social Media. Wiedzą dzieli się na www.asiaprzybylska.com. A po godzinach zamienia się w foodie, który jako ‪#‎dziewczynawalizka szuka nowych przygód i wyzwań.